Na krásnych detailoch si dlho môžete pásť zrak. Napríklad na čiernych sedadlách v koži Rivoli s diamantovým vzorom, ktoré vypracovali do detailov majstri čalúnnici, alebo na troch otočných svetelných full LED predných svetlometoch, ktoré vyzerajú ako šperky. Funkčnosť adaptívneho osvetlenia je zrejmá, ale DS z neho vyrobil aj drobné umelecké diela.

Ako v luxusnom salóne

DS 7 Crossback robí to, čo má - dáva vodičovi pocit, že jazdí na niečom výnimočnom. V hornej časti palubnej dosky sú elegantné vysúvacie BRM Chronographes R180, pod nimi 12,3-palcová obrazovka. Palubná doska je potiahnutá kožou s diamantovým vzorom a perličkovým prešívaním. Eleganciu vyhotovenia podčiarkujú prvky limitovanej výbavy Black Edition a nejde len o čierne lakovanie karosérie. Siluetu zvýrazňujú zadné svetlá s trojdimenzionálnym motívom s laserovou povrchovou úpravou a auto stojí na 20-palcových zliatinových diskoch Tokyo v efektnej dvojfarebnej kombinácii. Interiér je v čiernej koži, čo kontrastuje s embosovanými kovovými prvkami Clous de Paris. Ide o spracovanie, ktoré sa obvykle používa pri luxusných hodinkách.

Priveľa chvály? Nuž, našli sme aj nedostatky, napríklad nie veľmi príkladne riešenú ergonómiu tlačidiel na stredovom tuneli. Chcete otvoriť okno a zatiahnete si parkovaciu brzdu - nemilé... Novšie modely DS už majú spínače okien na dverách, kde ich automaticky očakávate. Nie najlepšie je umiestnenie centrálneho displeja až pod výduchmi klimatizácie. Je to jednoducho nízko.

Ekológ s dušou šprintéra

Obraz pred autom do vzdialenosti 25 metrov sníma kamera, ktorá je umiestnená za čelným sklom, a na základe jej pokynov sa pruženie vopred automaticky pripraví na nerovnosti vozovky. Perfektne to pracuje až do rýchlosti 130 km/h. Vzniká tak jemná starostlivosť o pohodu v kabíne, hoci podvozok stojí na vysokých kolesách. Veľký výkon benzínovo-elektrickej spolupráce v DS7 prebúdza dušu šprintéra, na stovku zrýchli za 5,9 sekundy. Pritom až 58 kilometrov (akumulátor s kapacitou 13,2 kWh) prejde v pomalom tempe čisto na elektrickú energiu. Najviac sme si jazdu užívali v elektrickom režime, keď v kabíne zavládlo ticho. To sa ku grandovi hodí. Dojazd 58 kilometrov sa v reálnych podmienkach skrátil asi na 45 kilometrov, čo však stále stačí na väčšinu každodenných jázd. DS si ráta, koľko prejde s nulovými emisiami. Nám nameralo hodnotu 34 percent. Normovaná spotreba je 1,6 l/100 km, čo je pre plugin hybrid bežný (a nič nehovoriaci) údaj. Čisto spaľovací motor má normovanú spotrebu 5,6 l/100 km. Nám sa s vyjazdeným akumulátorom nepodarilo dostať pod sedem a pol, ale pri aute s hmotnosťou 1 980 kilogramov to stále považujeme za výnimočne dobrú hodnotu.

FOTO V GALÉRII

Naše hodnotenie

Limitovaná edícia pre milovníkov pohodlia a komfortu. Plug­in hybrid sa oplatí len tým, ktorí si ho môžu nabíjať doma a najlepšie aj v práci. Elektrický dojazd 58 km je dostatočný na denné používanie.

Text: Michal Bednár