Jej predchodkyňa GT 86 bola tiež populárna, no niektorí jej vyčítali pomerne skromný výkon (200 k). Preto japonskí inžinieri, v spolupráci s automobilkou Subaru, zväčšili objem z dvoch na 2,4 litra. Výsledkom je nielen vyšší výkon, ale aj krútiaci moment pri nižších otáčkach.

Nepúta tak pozornosť

GR 86 nie je až taká nápadná ako Supra (ktorá stojí dvakrát toľko), nepútate toľko pozornosti. Motor GR 86 je atmosférický boxer a môžete ho vytáčať omnoho vyššie než prepĺňaný radový šesťvalec v Supre. Zvláda až sedemapoltisíc otáčok bez reptania. Zvuk motora je síce trochu dotvorený z reproduktorov, ale nič hrozné, dá sa s tým bez problémov žiť. Radenie prevodovky je relatívne v poriadku, len by mohlo fungovať o čosi ľahšie a presnejšie. Spojka aj prevodovka pracujú dosť stuha, ale ako celok je to skvelé s tým správnym mechanickým pocitom. Treba sa len trochu viac sústrediť, aby prechody medzi jednotlivými stupňami boli perfektne plynulé.

Nefalšované potešenie

Keď sa to však podarí, je to čistá radosť. Po naštartovaní sa motor trochu trasie, a to sa hovorí, že boxery sú lepšie vyvážené. Keď sa však pohnete, zabudnete na všetky taľafatky a užívate si jazdu. Takmer ako na motorke, len s tým rozdielom, že GR 86 si môžete užívať po celý rok, aj počas zimy. Podvozok je pomerne tuhý, na zlých cestách vás trochu vytrasie. Nenájdete tu žiadne extra jazdné režimy, len úplné vypnutie systému ESC (super!) alebo režim Track, ktorý vás drží viac na dráhe, bez zbytočného strácania času pretáčavými šmykmi na okruhu.

Práve o pretáčavosti a driftovaní je však Toyota GR 86 v prvom rade. My sme ju dostali už na pomerne slušne opotrebovaných zimných pneumatikách, ktoré naši kolegovia z iných redakcií pred nami poriadne zošúchali. V zimnej snehovo mokrej premávke sme si na nich aj tak užili veľa zábavy. Boli sme na ne totiž psychicky pripravení, a preto nás pretáčavý šmyk prekvapil za celý týždeň len dvakrát - hneď na prvom kruhovom objazde a potom raz v miernej ľavotočivej zákrute, na štvrtom prevodovom stupni.

Zaujme, no nekričí. Dizajn? Malé športové kupé sa vzdialene podobá na Porsche Cayman, najmä v tejto červenej farbe. Ani zďaleka však nepriťahuje pohľady tak ako väčšia Supra.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Zažijete s ňou kopu zábavy

Keď sa však s touto motokárou zžijete, nebudete z nej chcieť vystúpiť. Väčší a silnejší motor v spolupráci so zadným pohonom a s pomerne úzkymi pneumatikami z tohto kupé robia zábavnú, no celkom ľahko ovládateľnú motokáru. Zvládnu ju dokonca aj mierne pokročilí, na rozdiel od väčšej Supry, ktorá už vyžaduje skúsené ruky jazdca.

Naše hodnotenie

Nájsť čistokrvný športiak za 33-tisíc eur je už dnes raritou. Aj preto GR 86 jej fanúšikovia na celom svete rýchlo rozchytali a teraz sa na ňu poriadne dlho čaká. Filozofická otázka znie - jednu Supru alebo radšej dve GR-ká?

Takmer ako na motorke. Oproti svojej predchodkyni s ostrým predkom GR 86 mierne stratila charakter. Jazda s ňou je takmer ako na motorke, len s tým rozdielom, že GR 86 si môžete užívať po celý rok.
Zdroj: ROBO HUBAČ

text: Michal Bednár