Supra vyzerá sexi, ľudia sú z nej doslova hotoví, najmä mladšia generácia. Matná biela metalíza jej vyslovene pristane. Po nasadnutí však hneď zistíte, že tvary palubovky aj ovládače sú čisté BMW, tomu sa nevyhnete. Veď napokon celá Supra je „len“ prekapotovaný roadster BMW Z4 M40i.

Nemecké korene nezaprie

Keby sa však Toyota nebola dohodla na spolupráci s BMW (alebo so Subaru v prípade GR 86), tieto nádherné športové autá by vôbec nevznikli. Preto buďme radi a zanechajme zbytočné komentáre.

O pohon sa stará skvelý prepĺňaný trojlitrový radový šesťvalec uložený pozdĺžne s manuálnou prevodovkou a so zadným pohonom. Prečo manuál? Lebo zákazníci si ho vyžiadali. Od začiatku Supra prišla s automatom, ale praví „hardcore“ fanúšikovia s benzínom v krvi potrebovali pre dokonalý pocit zžitia s vozidlom manuál. To, že verzia s manuálom zrýchľuje z 0 na 100 km/h o 0,3 sekundy pomalšie ako automatická (4,6 verzus 4,3 sekundy), nebude trápiť asi nikoho. Manuál má veľmi krátke a presné dráhy radenia, japonskí inžinieri špeciálne vypočítali, že hlavica by mala mať 200 gramov, aby ste mali ten správny pocit pri radení. Manuálna prevodovka dokonca hádže pri podraďovaní medziplyny úplne samočinne.

FOTO v GALÉRII

Prudko návyková droga

Jazdné vlastnosti? Podvozok nie je extrémne tuhý, dokonca je celkom komfortný. No je celkom citlivý na vyjazdené koľaje na vozovke, volant preto treba držať silno. Na rovnej ceste je však perfektný. Elektronika vám výdatne pomôže so zadnou časťou, keď vám občas „ustrelí“. Ak sa cítite na majstra a máte kde, driftovanie so Suprou je veľká zábava. Nie je to také detinsky ľahké ako s GR 86, ale keď sa do toho dostanete, je to prudko návyková droga. Veľkou výhodou je, že strážna elektronika sa dá vypnúť kompletne a nič okrem vašich (ne)šikovných rúk a pravej nohy vám nezabráni v stopercentnej zábave. Samozrejme, odporúčame to len na uzavretej a bezpečnej trati a nie na bežnej ceste. Čo sa týka spotreby, najmenej sa nám podarilo dosiahnuť 8,2 l/100 km, keď budete jazdiť trochu svižnejšie, bude to o polovicu viac.

Naše hodnotenie

V porovnaní s menším modelom GR 86 pôsobí Supra ako GranTurismo. Stojí však dvakrát toľko. S manuálnou prevodovkou sa stáva špeciálom pre skutočných fajnšmekrov.

Text: Michal Bednár