Tip na článok
Nenápadné: Viano vo vyhotovení Marco Polo vyzerá na prvý pohľad ako štandardný van.

AUTOTEST: Mercedes Marco Polo - Dve autá v jednom

Mercedes triedy V s označením Marco Polo je van, v ktorom sa skrýva malý dvojizbový byt

Galéria k článku (6 fotografií )
VW CALIFORNIA 2.0 TDI
Interiér: Pracovisko vodiča je prakticky identické ako v štandardnej triede V.
MERCEDES V220D MARCO POLO

Mercedes triedy V vo vyhotovení Marco Polo je auto, ktoré momentálne u nás - s výnimkou VW California - nemá priameho konkurenta. Nie je to totiž obyčajný van, ale rovno dve autá v jednom.

Dva v jednom

To, čo ho robí unikátnym, je výklopná strecha mechanicky ovládaná smerom nahor, umožňujúca v kabíne vzpriamene stáť, a zabudovaná kuchynka s plynovou dvojplatničkou, tečúcou vodou a chladničkou. To zďaleka nie je všetko - z elektricky ovládaných sedadiel v druhom rade jednoducho spravíte dvojlôžko, sedadlo vodiča a spolujazdca môžete bez problémov otočiť tak, aby smerovali dovnútra kabíny.

Sedenie: Ak chcete posteľ, musíte stolík sklopiť. Vpravo sú sedadlá v klasickej aj obrátenej konfigurácii. V interiéri nechýba ani 220 V zásuvka a dokonca konektor na pripojenie USB.
Sedenie: Ak chcete posteľ, musíte stolík sklopiť. Vpravo sú sedadlá v klasickej aj obrátenej konfigurácii. V interiéri nechýba ani 220 V zásuvka a dokonca konektor na pripojenie USB.
Archív

Vo výpočte praktických vymožeností sme ešte zďaleka neskončili - pri vyklopenej streche máte k dispozícii v hornej časti auta ďalšie dvojlôžko - s deklarovanou nosnosťou 150 kilogramov -, takže v kabíne sa vyspíte pokojne štyria. Pritom aj v čase chladnejších nocí máte tepelnú pohodu vďaka nezávislému kúreniu. Svietiť tiež môžete dlho do noci - horné lôžko má samostatné čítacie LED lampičky -, aj keď nie ste v kempe pripojení na elektrinu, pretože v aute máte samostatnú prídavnú batériu. Ráno si do zadnej časti auta so zabudovaným kompresorom a 40-litrovou nádržou na pitnú vodu jediným kliknutím pripojíte sprchovú hadicu.

MERCEDES V220D MARCO POLO
MERCEDES V220D MARCO POLO
Archív

Civilné rozmery

V batožinovom priestore môžete mať kempovací stolík a dve stoličky uspôsobené na jeho rozmery. Keď si ich rozložíte, z bočnej strany auta nad elektricky ovládanými posuvnými dverami si môžete kľukou manuálne vytiahnuť dvojmetrovú tieniacu markízu. Na čo netreba pri tomto výpočte zabúdať - stále hovoríme o aute s dĺžkou 5,14 metra, teda toľko, koľko má napríklad Mercedes triedy S. Na výšku má Marco Polo necelé dva metre a jeho šírka vrátane spätných zrkadiel je 2,25 metra. Je to síce van, ale na cestách vás v ničom neobmedzuje, tak ako veľké karavany. Po dovolenke ho jednoducho prestavíte do „civilnej“ konfigurácie, čím získate štvor-, respektíve šesťmiestne auto - po­dľa toho, koľko sedadiel necháte v interiéri - a môžete s ním bez problémov chodiť do práce a voziť dieťa do školy.

Naše hodnotenie
Naše hodnotenie
Plus 7 dní

Úsporné

Navyše, s testovaným motorom sa dá jazdiť úsporne, my sme dosiahli priemernú spotrebu takmer identickú s deklarovanou. Svoj podiel má na tom veľmi dobrý 7-stupňový automat. Jazda je pohodlná, podvozok je naladený komfortne, 19-palcové kolesá na tom nič nemenia. Keďže ide o kempovacie auto, s ktorým sa občas budete pohybovať aj mimo kvalitných ciest, určite by sme odporúčali pohon 4x4, v Mercedese ho volajú 4Matic.

Porovnanie
Porovnanie
Plus 7 dní

A na záver veta, ktorú pri Mercedesoch nespomíname často - testované auto so všetkou spomínanou nadštandardnou výbavou a pohonom 4x4 stálo necelých 75-tisíc eur. Na to, že kupujete dve autá v jednom, je pomer cena/hodnota naozaj dobrý.

VIDEO Plus 7 Dní