Vždy nás zaujímalo, ako vlastne sa k nám dostávajú nové motorky, a prečo majú taký úspech unboxingové videá. Už to vieme a rozhodli som sa vám to sprostredkovať. Konkrétne – „vybalenie“ jednej z najočakávanejších noviniek pre rok 2020. Tou je kompresorom prepĺňaná motorka od Kawasaki s modelovým označením Z H2. Prvý kus je už totiž na Slovensku.
Ako sa k nám teda dostala ? Zjednodušene povedané – ako nadrozmerný balík s „rýchlym“ obsahom. Ten si však nemožno objednať priamo domov, vždy si ho treba prevziať u dílera. Prečo – o tom bude reč neskôr. Na prvý pohľad je to kartónová krabica s oceľovou základňou. Po odbalení kartónu sa už na nás začne usmievať to, po čom väčšina z nás tak túži.
Naše (ne)skrotené zvieratko je ešte uzavreté v klietke, vďaka ktorej prežilo náročnú cestu z továrne až k nám. V našom prípade to je priamo z Japonska. Z H2ka prišla v podstate kompletne zmontovaná - až na spätné zrkadlá, ktoré boli pribalené v ďalšej malej krabičke. Po „oslobodení“ z klietky a množstva ochranných obalov sa ukázalo 200-koňové zvieratko v celej nádhere.
(Nie všetky motorky prichádzajú takto pekne zmontované. Pri niektorých modeloch je pribalených o niečo dielov, počnúc napríklad predným kolesom, samostatne sa dodáva aj ochranné plexi.)
Ale vráťme sa naspäť k Z H2-ke. Tá bola dodaná už s náplňami, čiže olej aj brzdová kvapalina už bola na svojom mieste. Jediné, čo sa v balíku nenachádza a treba doplniť zo skladu, je batéria.
Po tomto úkone je motorka pripravená na jazdu. A teraz sa dostávame k tomu, prečo si takýto „balík“ nemožno objednať rovno domov. Veď predsa namotovať batériu a spätné zrkadlá zvládne asi každý.
Lenže nové motorky (a nielen tie od Kawasaki) treba najprv aktivovať. A to znamená, že treba zobrať do rúk počítač a prepnúť riadiacu jednotku z prepravného módu do štandardného. Až potom sa môžu domontovať, prípadne vymeniť, niektoré diely, ktoré si nový majiteľ nakonfiguroval pri objednávke.
A konečne po tomto poslednom úkone si stroj môžete naštartovať a vydať sa na prvú jazdu.