Tip na článok
Kombík a hatchback: Testovaný kombík mal pod kapotou slabší 110-koňový (81 kW) motor, hatchback silnejší a žravejší benzínový 130-koňový agregát.

Väčší alebo menší? Vyskúšali sme nový benzínový Megane a Grandtour s naftovým motorom

Medzi oboma autami, ktoré sme si zvolili na test, sú rozdiely okrem motora predovšetkým v rozmeroch, obe mali totiž identickú výbavu Limited, ktorá je približne v strede výbavovej škály.

Galéria k článku (3 fotografie )
Nepraktický detail: Tlačidlom vedľa ručnej brzdy aktivujete tempomat a obmedzovač rýchlosti, ovládate ich však z multifunkčného volantu.
Stredová konzola: Pôsobila trochu lacno.
Zadné svetlá: Pri oboch vozidlách sa tvarovo mierne odlišujú.

Rozdiely a podobnosti: Obsahuje napríklad dvojzónovú automatickú klimatizáciu, dažďový a svetelný senzor, palubný počítač, zadné parkovacie senzory, tempomat, asistent rozjazdu do kopca, denné LED svetlá Edge Light a množstvo dizajnových a funkčných doplnkov. Pokiaľ ide o cenu, tak pri rovnakých stupňoch výbavy a motoroch je príplatok za kombík tisíc eur. Zaň získavate predovšetkým väčší a lepšie prístupný kufor - ten má základný objem 521 dm3, so sklopenými zadnými sedadlami vzrastie takmer o tisícku. Pri hatchbacku je základný objem kufra 384 dm3 a má vyššiu nakladaciu hranu. Hatchback je navyše o 267 milimetrov kratší, ostatné rozmery sú identické, respektíve veľmi podobné. Mierne odlišné sú zadné svetlá, pri kombi sú väčšie a smerom do stredu kufra sa viac zužujú.

Pri pohľade na palubovku v rovnakom výbavovom stupni nerozoznáte, či sedíte v kombíku, alebo v hatchbacku. Sú identické. Zaujímavé pri Megane je, že v ňom môžete mať infotainmentový dis-plej orientovaný horizontálne alebo vertikálne. Prvý má uhlopriečku 7 palcov, druhý 8,7 palca.

Dôležitý rozdiel: Hatchback má základný objem kufra menší o 137 litrov a vyššiu nakladaciu hranu.
Dôležitý rozdiel: Hatchback má základný objem kufra menší o 137 litrov a vyššiu nakladaciu hranu.
Matej Jankovič

Klady a zápory

Vonkajší dizajn oboch áut je výborný, vyzerajú originálne a dynamicky, pritom bez zbytočného zdôrazňovania agresivity. Keby bola kvalita spracovania, najmä lícovania, rovnako dobrá ako vnímaná kvalita v interiéri, nemali by sme žiadnu výhradu. Z priestorového hľadiska obe autá patria skôr k priemeru, trochu nám prekážalo nie najprehľadnejšie infotainmentové menu, ovládanie okien posunuté veľmi dozadu a tempomat, ktorý sa aktivuje tlačidlom vedľa ručnej brzdy, no ovláda sa z volantu.

Tieto výhrady však radíme skôr k marginálnym. Naopak, chválime audio, na túto triedu je určite nadpriemerné. Konkrétne máme na mysli hudobný systém Arkamys s ôsmimi reproduktormi - a to ešte máte na výber aj príplatkový Bose s desiatimi reprákmi.

Pri oboch autách cítiť, že sú naladené skôr komfortne (viac pri kombi), čo sa prejavilo o niečo väčšími náklonmi v zákrutách a miernym sklonom k nedotáčavosti. Benzínový motor v hatchbacku je dostatočne výkonný, no prevody sú pomerne dlhé (aj keď dráhy sú presné), takže ak chcete z neho vytlačiť pri predbiehaní trochu dynamiky, často treba podradiť aj o dva stupne.

Vyskúšali sme nový benzínový Megane a Megane Grandtour s naftovým motorom.
Vyskúšali sme nový benzínový Megane a Megane Grandtour s naftovým motorom.
Plus 7 dní

Spotreba

Spotreba pri motore TCe 130 bola o niečo vyššia, než sme očakávali, nám sa podarilo dosiahnuť v kombinovanom režime priemer 7,9 litra, no s ľahšou nohou na plyne a v ekomóde sa dá jazdiť aj niekde v okolí siedmich litrov, respektíve tesne pod nimi. V kombíku sme mali 1,5-litrový diesel, ktorý nám pripadal trochu lenivý - pravda je, že oproti benzínovému hatchbacku mal o 20 koní menej. Rozdiel v hmotnosti veľký nie je, pri rovnakom motore a výbave je kombík ťažší približne o 80 kilogramov. Aby ste nejaký záťah cítili, treba ho dostať aspoň nad 1 500 otáčok.

Interiér: V oboch autách bol identický, my by sme volili skôr príplatkový väčší a vertikálne orientovaný displej.
Interiér: V oboch autách bol identický, my by sme volili skôr príplatkový väčší a vertikálne orientovaný displej.
Matej Jankovič

Ako rodinné auto však v pohode obstojí, navyše má naozaj zaujímavú spotrebu, priemer sa nám podarilo udržať v kombinovanom režime tesne pod 4,5 l/100 km. Na diesel je kabína výborne odhlučnená, podvozok nám pripadá komfortnejší než v hatchbacku, čo je na jednej strane dobre, no na druhej to negatívne pocítite pri ostrejšom prejazde zákrut - naň však táto motorizácia rozhodne nie je určená.

VIDEO Plus 7 Dní