Combo-e je ambiciózny elektrický van s vysokou strechou a akumulátorom v podlahe, ktorý vôbec nezasahuje do priestoru kabíny a kufra. Takže vnútorný objem je rovnaký ako v prípade verzie so spaľovacím motorom, ak by ich Stellantis ešte vyrábal - vlastne ich vyrába, ale už len ako úžitkové autá. Vo verzii XL nie je problém s miestom na hlavu, lakte a nohy. Základný objem kufra je 850 litrov, rozšírený 2 693 litrov. V našom prípade sme mali v kufri ešte dvojicu samostatných sedadiel (plus 800 eur), ktoré z Combo-e robili sedemmiestny prepravník.

Tri plnohodnotné rady sedadiel

Aj v treťom rade majú pasažieri dostatok miesta. Sedadlá nie sú posuvné, dajú sa však sklápať aj ľahko demontovať a vyberať. Praktická je i dvojica posuvných dverí. Dobré je, že do druhého radu sedadiel sa zmestia tri detské sedačky vedľa seba. Pokiaľ ide o interiér, Opel si nerobí žiadne prémiové nároky, ale povrchy sú odolné a sedadlá majú úhľadne napnuté čalúnenie. Combo-e Life dostal virtuálny kokpit z Mokky, ktorého zobrazenie sa dá prepínať, prekvapila inštalácia head­up displeja (plus 350 eur) - pri vyššej postave vodiča sa však zle nastavuje jeho poloha v zornom poli. Nechýbal ani elektronický systém kontroly trakcie IntelliGrip (päť režimov pre komplikované jazdné podmienky a asistent zjazdu kopcov; plus 240 eur). Osempalcová dotyková obrazovka ponúka pripojenie telefónu cez Apple CarPlay a Android Auto, ale len cez kábel, a jediný USB port je priamo na displeji. Navigačný systém Multimedia Navi Pro (plus 500 eur) obsahuje celú Európu, ale privedie vás len k bežným čerpacím staniciam - nemá zoznam nabíjacích staníc.

Nie je to žiaden dravec

S výkonom 100 kW/136 k nie je elektrické Combo XL príliš dravé po stlačení plynu, ale 260 newtonmetrov cítiť a dynamika je aj pri zaťažení siedmimi osobami lepšia, než by ste čakali. Na stovke ste za 11,7 sekundy. Viem, predbiehať kamión do kopca vyžaduje trochu času navyše. Ak však chcete predbiehať v stúpaniach, mali by ste vyskúšať športový režim, aby ste šli rýchlejšie s energickejšou akceleráciou. Navyše je tu maximálna rýchlosť 135 km/h, čo je na diaľnice ako-‑tak vhodné, ale nie nadlho, lebo dojazd pri diaľničnej rýchlosti padá rýchlejšie, než by sme chceli. V zmiešaných podmienkach je dojazd auta 245 kilometrov, na diaľnici 171 km (namerané). Na našej testovacej 155 km trati v premávke s časťou v meste, mimo mesta a na diaľnici sme prešli priemerne 204 km. Combo-e však niektoré negatíva vyrovnáva nízkou hlučnosťou a dobrým komfortom pruženia.

O pol hodiny odchádzame!

Možnosť rýchleho nabíjania s výkonom 100 kW vráti batériu späť na 80 percent jej kapacity v priebehu pol hodiny - teoreticky. Na prepravu pasažierov na kratšie vzdialenosti po meste a po okresných cestách je Combo-e vynikajúce. Vieme si ho predstaviť v úlohe hotelového auta na zvoz hostí z letiska a podobne. Ako firemné auto s možnosťou nabíjania priamo v garáži má nesporne veľa výhod. Hlavnou nevýhodou však bude, tak ako pri všetkých elektrických autách, jeho cena. Tá sa začína na hodnote 30 990 eur. S príplatkami sa cena testovanej verzie vyšplhala na 34 990 eur.

Text: Michal Bednár