Nová nóbl značka DS rozbieha svoje aktivity aj na Slovensku. V jej portfóliu sú tri modely, my sme vyskúšali stredný - DS7 Crossback vo verzii PHEV (plug-in hybrid). V prípade modelu DS7 Crossback ide o dizajnérsku lahôdku, luxusné SUV, ktoré môžete dostať s troma druhmi pohonu - benzínovým, naftovým alebo, ako v našom prípade, hybridným. Práve hybridná verzia typu PHEV (s dobíjaním zo zásuvky) je najsilnejšia zo všetkých. Testovaný kus bol navyše vo výbave RIVOLI, inšpirovanej slávnou parížskou ulicou Rue Rivoli. Dizajn je vždy dôležitý, v prípade luxusných doplnkov extrémne. Zadok DS7 sa nám páči - združené svetlomety sú krásne, dizajnérske, v noci svietia ako červené diamanty alebo krištáľový šperk. V prednej časti nás „dostali“ unikátne svetlomety, v ktorých sa po otvorení vozidla diaľkovým ovládačom popretáčajú tri hranaté svetelné elementy v chrómovanej úprave. Skutočne impozantné divadlo.

Luxus ako v Bentley

Interiér novinky sa nesie v znamení dizajnu a luxusných materiálov. Brúsená koža alkantara, ktorej môže alternovať hladká koža, množstvo kovových detailov a najmä množstvo kosoštvorcov. Nájdete ich na prístrojovom paneli, na sedadlách, úplne všade. Unikátne je už samotné prebudenie vozidla k životu. Deje sa za pomoci tlačidla navrchu prístrojovej dosky a sprevádza ho efektné predstavenie - pretočenie doteraz neviditeľných hodiniek značky BRM.

Prístrojovú dosku tvorí 12-palcový displej. V ponuke je šesť režimov vrátane obrazovky na samočinné riadenie alebo nočné infračervené videnie. Nechýba množstvo ovládačov na volante, ktoré môžu na prvý pohľad človeka zmiasť. Keď sa však s nimi oboznámite, určite oceníte množstvo funkcií. Volant je unikátny, v inej značke koncernu taký nenájdete. Páka automatickej prevodovky je už menej nápaditá a jasne pochádza z iných modelov koncernu PSA. O to viac sme si museli zvykať na ovládače elektrického sťahovania bočných okien, ktoré sú v stredovej konzole a majú skutočne unikátny dizajn. Možno meniť aj jazdné režimy, okrem komfortného vás čaká športový, elektrický alebo hybridný. Dá sa zvoliť režim 4WD, keď výkon spaľovacieho motora i elektromotorov trvalo prenáša na všetky štyri kolesá. Potešil nás aj zvuk exkluzívnej francúzskej hi-fi značky Focal, so 14 reproduktormi.

Hybridný pohon

Tvorí ho známy prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra s výkonom 200 koní a  dvojica elektromorov s výkonom 110 a 112 koní. Celkový výkon systému je rovných 300 koní. DS7 je veľmi tiché, iba na diaľnici pri predbiehaní benzínový motor počuť o čosi viac. Riadenie je veľmi precízne, v zákrutách auto sedí stabilne a jazdí agilne. Adaptívne pruženie je komfortné, iba krátke priečne nerovnosti nepohltí celkom dokonale.

Disponuje dokonca funkciou „čítania“ vozovky pred vozidlom. S dlhodobou spotrebou sme sa dostali na 6,6 l/100 km. Na plne nabité batérie dokážete prejsť zhruba 50 km, pri maximálnej rýchlosti 135 km/h. Údaj „zero emission“ sme mali 48 percent. Krátko predtým sme vyskúšali aj nehybridnú benzínovú verziu a s ňou sme jazdili za 7,2 l/100 km v podobných podmienkach. Hybridná verzia má však omnoho vyšší celkový výkon (300 k vs 180 k) a pohon 4x4. Samozrejme, je aj ťažšia. Akumulátor s kapacitou 13,2 kWh nabijete za hodinu a 45 minút z wallboxu (7,4 kW/32 A) alebo za štyri hodiny z klasickej domácej elektrickej zásuvky (14 A).

NAŠE HODNOTENIE: **** a pol

Pre koho je toto auto určené? Pre tých, ktorí radi vyčnievajú z davu a ktorým nemecká konkurencia nič nehovorí. Zároveň si cenia luxus a najnovšie technológie. Pre výnimočných ľudí s vkusom, so zameraním na dizajn. Ak máte dostatok financií, nová značka DS je možno práve pre vás.

MICHAL BEDNÁR