Napriek tomu, že nastúpil do obľúbeného segmentu pomerne neskoro, Volkswagen s príchodom T-Crossu ukázal obrovskú silu, ktorú si u nás značka stále zachováva. Vozidlo má dobré proporcie a svoju úlohu klasického SUV plní veľmi dobre. Súperov má veľa, a keďže Volkswagen patrí medzi drahšie, očakávania sú vysoké.

Mäkké plasty nečakajte

Interiér je podľa očakávania zložený dobre, no miernym sklamaním je použitie tvrdých plastov. Na palubnej doske a obložení dverí je ich priveľa, čo pôsobí lacným dojmom, aj keď auto patrí technologicky k tomu najlepšiemu vo svojej triede. Stredná časť je užitočná svojou zmesou fyzických klávesov a funkcií na digitálnom rozhraní, pochváliť sa môže aj centrálnym dotykovým displejom, ktorý je prehľadný a ergonomický. Ani graficky nezaostáva. Rovnako ako vpredu, aj vzadu sú na dosah dva porty USB. Volkswagen týmto T-Crossom posúva neresť personalizácie o niečo ďalej a trochu viac sa vzďaľuje od svojho imidžu múdreho, miestami až strohého výrobcu.

Zaboduje komfortom v meste

Testovali sme verziu s 1,5-litrovým motorom s výkonom 110 kW (150 k). Motorizácia je dostupná so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG, ktorá pri bežnej jazde plynule preraďuje a vždy sa drží v rozmedzí 1 500 až 3 000 ot./min, kde ponúka dostatočný krútiaci moment. Auto je vyvážené aj z hľadiska komfortu a agility, ale má svoje hendikepy. V mestskom prostredí je pohodlnejšie než niekoľko jeho tvrdých konkurentov a pevné nastavenie podvozka sa nezľakne ani prejazdov kľukatých zákrut. Najvýraznejšia výčitka smeruje k brzdovému pedálu, ktorý má pri verzii s automatom príliš vysokú polohu, ktorá vodiča núti na prehnanejší pohyb nohy, než by sme chceli. Rozdiel je však v tom, ako sa v aute sedí, keďže v T-Crosse sa sedí vo vyššej polohe. Ani to našťastie neobmedzuje pasažierov na zadných sedadlách, a tak sa dozadu usadí aj človek s výškou nad 190 cm. Veľkým bonusom sú posuvné sedadlá.


AUTOTEST EQS 580 4Matic je obrovský. Je to najlepší moderný Mercedes?

FOTO V GALÉRII

Kompletizuje rad SUV

Volkswagen T-Cross kompletizuje celý rad, pričom T-Roc už plní úlohu malého kompaktného SUV a Taigo dominuje dostupnou cenou. Pre výrobcu je to však ideálny spôsob, ako si uchmatnúť ďalší podiel na trhu takmer monopolizáciou segmentu, kde je aj Renault Captur, Citroën C3 Aircross a Peugeot 2008.

Naše hodnotenie

Je pravda, že testovaná verzia sa môže pochváliť veľmi dobrou pohonnou jednotkou z hľadiska výkonu aj spotreby. Najvýraznejšia výčitka smeruje k brzdovému pedálu, ktorý má pri verzii s automatom príliš vysokú polohu.

TEXT: MICHAL BEDNÁR