Zavývojom tohto šialeného stroja, v podstate okapotovanej karbónovej štvorkolky Superquad, ktorú poháňa desaťvalec s objemom 5,2 litra, stojí Victor Engler. Pôvodom je Slovák, jeho spoločnosť Engler Automotive vyvíja svoju činnosť predovšetkým v Spojenom kráľovstve, kde by mala byť onedlho táto extrémna štvorkolka homologizovaná. Veľká časť jej vývoja a testovanie však prebiehali na východnom Slovensku.

V logu automobilky sa nachádza štylizované písmeno S. Je to pocta legendárnemu americkému pretekárskemu koňovi Secretariat, ktorý svojho času utvoril rýchlostné rekordy na troch najvýznamnejších amerických dostihoch - Kentucky Derby, Preakness Stakes a Belmont Stakes. Rovnako rýchla by mala byť štvorkolka Engler F. F. Super­quad. Na stovku zrýchli za 2,5 sekundy a maximálka by mala prekonať rýchlosť 350 km/h.

Štvorkolka má hmotnosť len 800 kg.
Štvorkolka má hmotnosť len 800 kg.
Zdroj: Engler

Aká bude naozaj, uvidíme. Pretože stroj predstavený v Ženeve je ešte len prototyp, ale vo finálnej fáze. Na obrázkoch mu napríklad chýba veterný štít, ktorý bude posádku chrániť pri jazde vo vysokých rýchlostiach. Superquad je totiž dvojmiestny, jazdci sedia za sebou rovnako ako na bežnej štvorkolke.

Engler Superquad
Engler Superquad
Zdroj: Plus 7 dní

Superquad však nie je žiadne lego poskladané tak, aby ohúrilo. Je to seriózny stroj, ktorého vývoj a výroba prebiehali do veľkej miery vo vlastnej réžii spoločnosti Engler Automotive. Sami si vyrobili karosériu aj vyvinuli vlastný systém riadenia. Upravený motor pochádza pravdepodobne z Lamborghini, spoločnosť o ňom zatiaľ bližšie informácie nezverejnila.

Na objednávku bol špeciálne pre tento stroj vyvinutý titánový výfukový systém a výkonné brzdy s karbónovo-keramickými kotúčmi. Podvozok je z hliníkovej zliatiny a svetlá sú laserové. Už z tohto výpočtu vyplýva, že cena Superquadu nebude nízka, oficiálne ju nezverejnili. Počíta sa s výrobou rádovo maximálne v desiatkach kusov, každý stroj bude prispôsobený konkrétnym požiadavkám zákazníka.