Pre prémiové hatchbacky je DS 4 vítaným doplnkom. Nesnaží sa kopírovať rivalov, ale ponúka zaujímavú alternatívu.
Galéria k článku
Až s príchodom tejto novinky začína mať značka DS väčší zmysel, lebo sa jej podarilo vyšplhať na horu, ktorú postavili germánski konkurenti a k ich suchopárnosti pridáva francúzsky „glamour“.
Špeciálne drobnosti
V kabíne verzie Rivoli nájdeme drevo, chróm a kožu. Výnimočné detaily prepracované do drobností voňajú kvalitou. Palubovka je digitálna, veľa informácií sa premieta výlučne na headup displej. Na stredovom tuneli je smart touch - displej určený výlučne na dotykové ovládanie a písanie prstom. Zadať takto môžete adresu do navigácie, systém dokonca rozpozná písané písmená. Do rýchlej voľby si potom môžete stiahnuť ikony aplikácií, ktoré najčastejšie používate a budete ich mať pod prstom. Smart touch zvláda aj dotyk dvoma prstami - na zoomovanie v mapách.
V aute sme mali priplatené za night vision (2-tisíc eur v balíku s ďalšími bezpečnostnými prvkami), ktoré v noci rozlíši chodcov, cyklistov a vyznačí ich na displeji žltým obdĺžnikom. Ovládanie aktívneho tempomatu na volante je bezproblémové, vracanie auta do jazdného pruhu plynulé, takmer nepostrehnuteľné. Full LED predné svetlomety aj LED denné svetlá sú štandardom, aktívne clonenie diaľkových svetiel pracovalo bezchybne, nikto na nás z protismeru nikdy neblikal.
Výnimočný pocit luxusu
Samostatnou kapitolou je pocit luxusu. Sedadlá vpredu s certifikátom pre zdravý chrbát AGR majú nielen vyhrievanie a odvetrávanie, ale aj masážne funkcie s množstvom režimov. Interiér Opera (4-tisíc eur) využíva tmavohnedé kožené čalúnenie Brun Criollo a sedadlá s obzvlášť vysokou hustotou peny, ktorá výborne drží telo. Práčka vzduchu účinne vyčistí vzduch v kabíne s dvojzónovou klimatizáciou. Nechýba polyambientné osvetlenie predných dverí (osem voliteľných farieb).
Všetok luxus je však až príliš orientovaný na predných pasažierov. Vzadu je miesta na nohy ako v bežnom kompaktnom aute, sú tu dva výduchy klimatizácie a dva porty USB - vďaka aj za to. Všetci na palube si môžu užívať prémiový hi-fi systém Focal Electra (1 200 eur), ktorý má 14 reproduktorov, subwoofer a zosilňovač s výkonom 690 wattov. Kufor má slušný objem 430 litrov aj s otvorom na prestrčenie lyží. Dno kufra je dosť vysoko, hoci pod ním nie je žiadna rezerva.
Je až nečakane presné
Pod kapotou máme benzínový prepĺňaný štvorvalec - úplná klasika, ale povýšená turbom Twinscroll na výkon 224 koní. Auto poskytuje skutočne výborný ťah a na pomery kompaktných hatchbakov nevídanú rýchlosť až 235 km/h. Dojem z rýchlosti v kabíne je pritom klamlivo nízky, pod čo sa podpisuje výborné zvukové odizolovanie, ale predovšetkým Active Scan Suspension (plus 1 200 eur) - monitorovanie vozovky kamerou a prispôsobovanie tlmičov nerovnostiam (tri režimy). Aj obrovské dvadsaťpalcové kolesá (disky Sydney za 1 800 eur) zvládajú prejsť po nerovnostiach so šarmom a s noblesou.
FOTO V GALÉRII
Riadenie je až „nefrancúzsky“ presné, automatická prevodovka pracuje príjemne, rozlíšenie parkovacích kamier (360-stupňové pokrytie okolia) je vynikajúce a obraz je stále aktuálny. DS4 je však pre ľudí, ktorí chcú drahé auto. So spomínanými doplnkami sa cena výbavy Rivoli vyšplhala na 53 540 eur. Dosť na kompakt, hoci výnimočný.
Naše hodnotenie
Auto pre ľudí, ktorí sa neuspokoja len s nadpriemerom, a to ani v prípade hatchbacku. Špičkové materiály, naj technológie. Mnohé prvky by ste predtým mohli hľadať len vo vyššej a luxusnej triede.
TEXT: MICHAL BEDNÁR