Seat Tarraco 1,5 TSI Style DSG7 s poháňanou prednou nápravou je nečakane príjemným rodinným spoločníkom, ktorý si napriek nižšej cene zachováva atraktivitu a technologickú vyspelosť. Za veľkú devízu považujeme predné LED reflektory, ktoré svietia výborne. Na osvetlení by sme však vylepšili reakcie asistenta na prepínanie diaľkových svetiel, ktorý v niektorých prípadoch zbytočne oslňoval protiidúcich vodičov.

 

Svieži a elegantný

Týmto slovným spojením by sme opísali vzhľad nielen karosérie, ale aj interiéru. Viaceré plasty sú mäkké, sedadlá majú dobrý tvar a nastaviteľná je aj hlavová opierka, čo nebýva štandard. Látkové čalúnenie by sme za kožu nemenili, vyzeralo štýlovo a cez zimu nebolo také studené. Virtuálna prístrojovka Seatu je výborná, obľubujeme najmä možnosť zobrazovať si jej prostredníctvom navigáciu priamo v zornom poli vodiča.

Tarraco má šmrnc v exteriéri aj interiéri, hlavným dôvodom na kúpu však budú potreby rodiny. Španielska vlajková loď ich dokáže naplniť nad očakávania. Vodič s výškou nad 180 cm si sám za seba sadne s nevídanou priestorovou rezervou. Ak náhodou bude šoférovať o niečo nižšia osoba, vzadu si dokonca bude môcť preložiť nohu cez nohu a cestovať v absolútnom pohodlí stovky kilometrov. Podobne veľkorysý je batožinový priestor, ten v našom prípade ponúkal základný objem 760 litrov, pretože sme testovali Tarraco v päťmiestnej konfigurácii. Za šieste a siedme sedadlo si treba doplatiť približne 760 eur.

Pasažierom vzadu bude v tejto konfigurácii chýbať vyhrievanie sedadiel druhého radu, ide však o príplatok s cenou 199 eur, rozhodne by sme si zaň zaplatili. Menej spokojní sme boli aj s prejavom podvozka, najmä zadnej nápravy. Pri jazde po väčších nerovnostiach z nej bolo cítiť nervozitu a jej občasné buchnutia boli citeľné aj v kabíne. Diskomfort bol najmä zvukový, rázy do chrbta Tarraco nerozdáva, zadná náprava by však mohla byť lepšie odhlučnená. Akustické ruchy od zadných kolies sú paradox, inak je totiž rodinný Seat až neuveriteľne tichý.

Prekvapivo úsporný

Vďačí za to prítomnosti moderného prepĺňaného štvorvalca 1,5 TSI s technológiou vypínania dvoch valcov, spojeného so sedemstupňovou samočinnou DSG prevodovkou. Seat tomuto Tarracu diktuje priemernú spotrebu podľa cyklu WLTP na úrovni 7,1 až 8,0 l/100 km, čo takmer presne zodpovedá realite. Motor na diaľnici pri tempe 130 km/h pracuje na 2 450 ot./min. a na 100 kilometrov jazdy počas nášho testu spálil 8,6 l benzínu. Omnoho úspornejší bol na vidieckych cestách, kde si vystačil s apetítom 5,8 l/100 km. Tam sa omnoho častejšie deaktivovali dva valce, čo pozitívne vplývalo na spotrebu automobilu.

Technológie rodinnému SUV nepomáhajú iba z pohľadu pohonu, k slovu sa dostáva i slušný zástup jazdných asistentov združených v balíku Safe Driving Plus s cenovkou 190 eur. Chrbát vám bude kryť adaptívny tempomat s asistentom jazdy v kolóne s funkciou stop & go, rozpoznávanie dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla či upozornenie na prichádzajúce vozidlá pri cúvaní. Spoľahnúť sa možno aj na cúvaciu kameru, ktorú ešte dopĺňa veľmi schopný parkovací asistent. Ak by sme mali myslieť na rodinu, toto auto je výborným kompromisom medzi moderným a štýlovým SUV a rozumnou cenovkou.