Kritický Fedor

Zatiaľ čo v minulosti veterán politického marketingu Fedor Flašík hájil farby Smeru, v súčasnosti si bez problémov do bývalého zamestnávateľa aj poriadne rypne.

Otcovi predvolebnej kampane sociálnych demokratov z roku 2002 sa tentokrát nepozdávajú smerácke bilbordy, s ktorými odštartovali kampaň. 

Z bilbordov totiž v súčasnosti k potenciálnemu voličovi neprehovárajú špičky Smeru, ako za starých čias. Strana stavila na idey. Na veľkoplošných reklamných pútačoch napríklad uvidíte ilustračnú fotografiu šťastnej rodinky s mottom: „Ochránime sociálny štát.“ „Smer sa skrátka nemôže hanbiť za svoje tvárte,“ krúti hlavou Flašík.

Tváre treba

Flašík hovorí, že Smer musí prejsť do ofenzívy, no zároveň dodáva, že aj on sám využil v minulosti estetiku bilbordov bez straníckych matadorov. Spomína napríklad na ikonický reklamný pútač z roku 2002 s fotkou štvorice „naháčov“ s odhalenými pozadiami a vetou: „Do Európskej únie! Ale nie s holými zadkami.“

„Vždy to bol ale len jeden či dva bilbordy. Nikdy ich nebolo viacej a bolo to len na také oživenie a spestrenie. Posilňovať len značku a nie tváre, tak sa podľa mňa kampaň nedá robiť,“ povedal pre Plus 7 Dní Flašík. Zaslali sme otázky ku kampani aj samotnej strane Smer, no tá na ne zatiaľ neodpovedala.

Viac o bilbordových kampaniach politických strán sa dočítate v novom čísle PLUS 7 DNÍ

Mohlo by vás zaujímať: