Peniaze na elektromobily ste zastavili dočasne. Dá sa povedať, že to boli preflákané zdroje?

Tie žiadosti, ktoré došli budú ešte všetky vybavené. To je ešte niekoľko stovák žiadostí. Nateraz sme si s tým však dali pokoj, aj preto, že elektromobilita nie je dlhodobá budúcnosť sveta. Autá by mali byť poháňané na vodík. Zatiaľ to môže mať zmysel, podpora istú dobu bežala.

Aký je váš vzťah k environmentálnej politike? Robíte na vašom ministerstve niečo, aby malo hospodárstvo menší negatívny vplyv na životné prostredie?

Môj vzťah je vyslovene pozitívny. Roky bojujeme za skončenie dotácie do uhlia. Teraz sa to podarí. Skončia dotácie, skončí ťažba uhlia a tým pádom skončí spaľovania uhlia, čo nám dobre znečisťovalo ovzdušie. To je krok smerom k lepšiemu, ktorý vie urobiť ministerstvo hospodárstva. Druhý krok, ktorý chceme urobiť je zasadiť sa o to, aby bola daň z motorového vozidla nižšia, ak má auto nižšie emisie. Čím má emisie vyššie, tým bude vyššia aj daň.

Tým pádom bohatší ľudia, ktorí majú novšie autá alebo tí, ktorí dostali štátne dotácie na elektromobily, hybridy, budú platiť menej a tí chudobnejší, čo majú „staré šunky“ viac?

Elektroautá nemajú žiadne emisie. Keď máte nové auto s veľmi nízkymi emisiami budete platiť menej. Takto to je.

Takže zas budú penalizovaní tí, ktorí nechcú míňať na nové auto alebo na to nemajú…

Nie, budú zvýhodnení tí, ktorí sú ochotní vynaložiť peniaze na nové auto s nízkymi emisiami. Lebo to je to, čo nám nakoniec udrží čisté ovzdušie.

Celý rozhovor s Richardom Sulíkom si prečítajte v najnovšom čísle PLUS 7 DNÍ.

Mohlo by vás zaujímať: