Utekať na pohotovosť alebo vám bude stačiť do pondelka paralen a čaj? Dieťa sa vrátilo zo školy v prírode, prinieslo si kliešťa a miesto sčervenelo. Vaša stará mama javí príznaky mozgovej príhody, ale možno jej je zle iba z horúceho počasia. Treba hneď zbuntošiť záchranku?

Radšej sa poraďte: Na internete je informácií dosť, ale nemusia byť spoľahlivé. Foto: Profimedia.sk

Mnohí ľudia túžia po tom, aby sa v takejto situácii mohli poradiť so skúseným zdravotníkom. Informácií na internete je v dnešnej dobe dostatok, ale nie všetky sú dôveryhodné. Doktor Gúgl býva dosť nespoľahlivý a človek sa stále obáva, aby niečo nezanedbal. Poistenci Dôvery to budú mať odteraz jednoduchšie, poisťovňa spúšťa po letnom testovaní nový projekt, zatiaľ pre 150 tisíc Slovákov. Každý deň v týždni budú môcť v ktorúkoľvek hodinu telefonicky prekonzultovať s lekármi, záchranármi a zdravotnými sestrami svoj akútny zdravotný problém.

Elektronická dokumentácia je výhodou

„S lekárom sa budú môcť poradiť aj o tom, či dobre pochopili odporúčania po vyšetrení alebo po absolvovaní zákroku u špecialistu. Telefonovať môžu pri pochybnostiach o naordinovanej liečbe a o vedľajších účinkoch liekov. Operátori služby poradia aj v otázkach, týkajúcich sa dostupnosti zdravotnej starostlivosti v okolí volajúceho,“ vysvetlil projektový špecialista MUDr. Miroslav Halecký.

Linka poslúži aj pracujúcim s menej vážnymi zdravotnými ťažkosťami, ktorí nemajú čas vyčkávať pred ambulanciou. Služba vie pacientom poradiť, čo robiť do návštevy lekárskej ambulancie, keď ju majú priďaleko, je noc a slabé dopravné spojenie. Rovnako môže pomôcť starším ľuďom, pre ktorých nie je vždy jednoduché navštíviť ambulanciu či zdravotnícke zariadenie.

Poradenstvo je bezplatné

Za telefonát zaplatíte len bežnú sumu svojmu operátorovi, poradenstvo je bezplatné. Po plošnom spustení na jar budúceho roka bude slúžiť pre všetkých poistencov Dôvery. „ Ak bude volajúci súhlasiť, lekár pri telefóne nahliadne do jeho elektronického zdravotného záznamu. Bude tak vedieť zohľadniť lieky, ktoré má predpísané aj doterajšiu liečbu, pre pacienta to bude adresné a bezpečné,“ dodáva Miroslav Halecký.

Pri budovaní telefonickej konzultačnej služby sa poisťovňa riadila skúsenosťami zo zahraničia.