Parlamentné voľby sa neúprosne blížia, predseda NR SR Andrej Danko ich oficiálne vyhlásil na 29. februára 2020 a v pohotovosti sú už aj politické centrály. Napriek tomu, že predvolebný boj sa vo veľkej miere presunul na virtuálny internetový front, o politikov usmievajúcich sa na občanov z veľkoplošných plagátov naďalej doslova zakopnete na každom rohu. Vo väčšine prípadov i tentoraz odborníci na marketing stavili na istotu a pozornosť potenciálneho voliča sa snažia z bilbordov upútať najmä známymi politickými tvárami. Marketingový veterán Michal Ruttkay však prízvukuje, že stávka na ľahko rozpoznateľnú tvár môže byť niekedy kontraproduktívna.

„Samozrejme, mnohokrát to funguje, no známe tváre môžu u ľudí vyvolať aj určitý odpor, pretože často sa z nich dá odčítať účelovosť či nepravda,“upozorňuje. Na známe tváre stavili najmä opozičné a mimoparlamentné strany, napríklad čerstvý projekt Andreja Kisku Za ľudí, extrémisti od Mariana Kotlebu, miláčik konšpirátorov Štefan Harabin so svojou Vlasťou, liberáli z SaS či bývalý minister usilujúci sa o politický comeback Tomáš Drucker.

Úsmev či zadumaný pohľad

VYSMIATY SULÍK Paradoxne šéf liberálov ešte nedávno nemal veľa dôvodov na úsmev. SaS totiž prešla vnútrostraníckou „vzburou“ a odlevom desiatok straníkov.
VYSMIATY SULÍK Paradoxne šéf liberálov ešte nedávno nemal veľa dôvodov na úsmev. SaS totiž prešla vnútrostraníckou „vzburou“ a odlevom desiatok straníkov.
Zdroj: MICHAL MIKLAŠ

Trhovisko na bratislavskej Miletičke okrem bohatého spektra zeleniny, priesad či bistier s ázijskou gastronómiou v predvolebnom ošiali ponúka pestré portfólio politických bilbordov. Zatiaľ čo pri vchode na tržnicu vás upúta známy „psí pohľad“ exministra zdravotníctva i vnútra Tomáša Druckera s jeho Dobrou voľbou, pri odchode sa s vami lúči široký „zubatý“ úsmev liberála Richarda Sulíka. Úsmev či vážna tvár? To je odveká otázka pre každý marketing. „Treba tam dať to, čo je pre daného človeka či hrdinu toho bilbordu prirodzené. Asi nemôžete od pána Druckera chcieť, aby bol usmiaty a veselý, pretože jeho fotografická karma je založená na smutnom hrdinovi typu Bustera Keatona. A keby sa smial ako Laurel a Hardy, tak by to neprešlo,“ rypol si do bývalého nominanta Smeru odborník.