Stávka na idey

KRITIK FEDOR Reklamný mág prerazil ešte v „praveku“ slovenského politického marketingu a stal sa aj otcom vizuálnej tváre Smeru. V súčasnosti mu veľmi nevonia, že strana na svojich bilbordoch nevyužila známe tváre.
KRITIK FEDOR Reklamný mág prerazil ešte v „praveku“ slovenského politického marketingu a stal sa aj otcom vizuálnej tváre Smeru. V súčasnosti mu veľmi nevonia, že strana na svojich bilbordoch nevyužila známe tváre.
Zdroj: MICHAL MIKLAŠ

Najsilnejšia koaličná strana Smer pristúpila v kampani k netradičnému kroku. V súčasnosti totiž na reklamných pútačoch sociálnych demokratov volič nenájde najznámejšie tváre strany, ako je čerstvý líder kandidátky Peter Pellegrini či stranícky šéf Robert Fico. „Ochránime sociálny štát,“ svieti na jednom z bilbor­dov, na ktorom namiesto straníckych špičiek dominuje ilustračná fotka šťastnej rodinky. Smer túto predvolebnú sezónu uprednostnil idey a rekapituluje vlastné úspechy, ktoré mali dosiahnuť za roky pri vládnom kormidle.

„Smer sa skrátka nemôže hanbiť za svoje tváre,“komentoval pre PLUS 7 DNÍ priekopník slovenskej politickej reklamy aj otec kampaní Smeru z minulosti Fedor Flašík. Hovorí, že Smer musí prejsť do ofenzívy, no zároveň dodáva, že aj on sám využil estetiku bilbordov bez straníckych matadorov. Spomína napríklad na ikonický reklamný pútač z roku 2002 s fotkou štvorice „naháčov“ s odhalenými zadkami a vetou: „Do Európskej únie! Ale nie s holými zadkami.“ „Vždy však bol jeden či dva bilbordy. Nikdy ich nebolo viacej a bolo to len na oživenie a spestrenie. Posilňovať len značku a nie tváre, tak sa podľa mňa kampaň nedá robiť,“ myslí si Flašík. Je teda možné, že ide len o určitú úvodnú fázu, a postupne Smer z kampaňového šuplíka vytiahne aj známe stranícke špičky.