Aj tak však naši podnikatelia predbehli Čechov a Poliakov, ktorí sa sociálnym sieťam venujú ešte menej. Spomedzi susedov sú v tomto najzbehlejší Rakúšania, viac ako polovica z nich tento spôsob marketingu využíva. Lídrami sú však Malťania, z ktorých až 73 percent propaguje svoj biznis cez sociálne siete.

Turizmus: Firmy, ktoré sa mu venujú, používajú sociálne siete najviac.
Turizmus: Firmy, ktoré sa mu venujú, používajú sociálne siete najviac.
Robo Homola

Posilňujú značku

„Slovenskí podnikatelia najčastejšie využívajú sociálne siete na posilnenie značky a propagáciu svojich produktov. Mnohí sa snažia preraziť navonok – smerom k zákazníkom, biznis partnerom a ostatným firmám a organizáciám. Je to však aj o komunikácii dovnútra firmy a posilňovaní lojálnosti súčasných zamestnancov. Mnohí si prostredníctvom sociálnych sietí hľadajú aj nových zamestnancov,“ vysvetľuje Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.

Reagujú na podnety

Až 40 percent podnikateľov v EÚ chce prostredníctvom sociálnych médií, kde sa zaradzujú okrem sociálnych sietí aj firemné blogy či Youtube videá, budovať imidž firmy. Je to takmer dvojnásobok v porovnaní s rokom 2013. Druhým najčastejším dôvodom pre využívanie sociálnych médií je komunikácia navonok, najmä z konkurenčného pohľadu.

Kvôli zákazníkom: Mnoho firiem využíva sociálne siete na komunikáciu so zákazníkmi.
Kvôli zákazníkom: Mnoho firiem využíva sociálne siete na komunikáciu so zákazníkmi.
ilustračná foto / pixabay

Štvrtina podnikateľov využíva sociálne médiá k získaniu a reagovaniu na zákaznícke podnety, otázky či sťažnosti. Ich počet sa takmer zdvojnásobil za ostatných 5 rokov. Využívanie sociálnych médií ako takých využíval na hľadanie potenciálnych nových zamestnancov v roku 2013 takmer každý desiaty európsky podnikateľ, vlani už každý štvrtý.

Turistický priemysel a reality

Najčastejšie využívajú sociálne médiá európske firmy pôsobiace v turizme, v oblasti sprostredkovania nehnuteľností a v maloobchode. Podobný trend je aj na Slovensku. Najviac, až 88 % firiem práve z oblasti turizmu využíva na propagáciu sociálne siete ako Facebook, Twitter či LinkedIn. Čím je firma väčšia, tým je aj väčšia pravdepodobnosť, že sa propaguje na sieťach. Tie totiž začína využívať aj oveľa viac bežných ľudí.