Smer aj Hlas využívajú sociálne siete veľmi aktívne, okrem straníckych profilov má vlastné konto každý z ich predstaviteľov. Podľa Gabriela Tótha z projektu Katedra komunikácie majú obsah aj správu profilov zastrešenú profesionálne a vidieť, že politikom s tým pomáhajú aj ďalší ľudia. Obe strany využívajú na zvýšenie dosahu príspevkov aj ich sponzorovanie, teda platenú reklamu.

„V prípade Smeru je najvýraznejším poslancom Ľuboš Blaha, ktorý má dokonca zo všetkých slovenských politikov na sociálnych sieťach najviac interakcií. Medzi top politikov patrí i profil Roberta Fica. Obaja komunikujú útočne a často aj výrazne negatívne, poslanec Blaha využíva v komunikácii aj dezinformácie. Hlas a jeho predstavitelia vystupujú zmierlivejšie, komunikácia nie je až taká útočná a častejšie komunikujú pozitívne témy. Peter Pellegrini patrí k top politikom z pohľadu dosahu a počtu interakcií, vysoko sa pravidelne umiestňuje aj Erik Tomáš,“ hovorí Tóth.

GALÉRIU k článku si pozrite TU >>>

Publikum oboch strán sa na sociálnych sieťach značne prekrýva, v podstate kopíruje ich veľmi podobné voličské skupiny. Miernu výhodu má viac konfrontačný štýl Smeru, keďže nastavenie sociálnych sietí preferuje šokujúci a negatívny obsah. To vysvetľuje aj úspech príspevkov Ľuboša Blahu, ktoré nezriedka dosahujú stovky tisíc videní.