Známa taktika! Liberáli stavili na predvolebný trik, s ktorým už pred rokmi pre HZDS vyrukoval pionier slovenskej kampaňovej reklamy Fedor Flašík.

Ako by mu z oka vypadol

Pred centrálou liberálov okoloidúceho zaujme digitálny pútač, ktorý odpočítava posledné dni vlády Smeru. Čísla sa tak vo finále dostanú na nulu v deň parlamentných volieb, ktoré sa uskutočnia 29. februára. Ak vám podobný predvolebný nápad niečo pripomína, nie je to náhoda.

FOTO digitálneho pútača od SaS v GALÉRII >>

Podobné počítadlo využil v minulosti aj marketér Fedor Flašík. Ten v roku 1997 postavil oproti prezidentskému palácu digitálne hodiny, ktoré odpočítavali čas, ktorý vtedajšej hlave štátu Michalovi Kováčovi, zostávali do skončenia funkcie. Flašík v tom čase pracoval pre HZDS Vladimíra Mečiara. Samotné SaS popiera, že by sa Mečiarovým exmarketérom, ktorý neskôr vymýšľal kampane aj pre Smer, inšpirovali.

FOTO digitálnych hodín na bilborde od Flašíka v GALÉRII >>

„Nie, na Flašíka sme pri tomto nápade vôbec nemysleli. Inšpirovalo nás množstvo ľudí, ktorí nás počas cestách po Slovensku zastavujú a pýtajú sa, dokedy ešte bude vládnuť táto neschopná vláda a kedy bude konečne lepšie. Tak sme odpoveď dali priamo na billboardy,“osvetlili svoj zámer z SaS.

Kajúcny marketér

Samotný Flašík, ale na svoje reklamné veľdielo až tak hrdý nebol. Po smrti Michala Kováča sa na sociálnej sieti bývalej hlave štátu ospravedlnil za „black PR“, teda negatívnu reklamu, ktorú si naňho v minulosti pripravil. „Sú veci v živote, ktoré urobíte v určitom čase, mieste, v určitých súvislostiach. V tom momente sa vám možno zdajú správne, možno vtipné či recesistické, alebo proste ako zákazku,“ ľutoval po smrti prezidenta Flašík.

A ako vníma súčasnú kampaň liberálov? „Ťažko vymyslíte niečo nové, pokiaľ nemáte za lídra ufóna a neposadíte ho na lietajúci tanier. V princípe som to skopíroval aj ja,“ priznal sa Flašík. Podľa neho to urobili politickí oponenti Margaret Thatcherovej vo veľkej Británii.