Aby zvýšili svoju popularitu a stali sa najvyťaženejšou aerolinkou, boli schopný urobiť aj to, čo iným sa priečilo. V roku 1956 spoločnosť New York Airways zamestnali prvého afroamerického pilota. Jeho meno bolo Perry Young a v tej dobe, to rozhodne nemal ľahké.

Začiatky

Keď Perry Young dospel, jeho otec mu dal jasne na výber: „Musíš chodiť na vysokú školu alebo odísť.“Perry nakoniec odišiel a presťahoval sa do Chicaga, kde začal navštevovať prvú leteckú školu v krajine, ktorá patrila černochom.

Preukaz, ktorý mu dával oprávnenie lietať získal Perry Young v roku 1939. Ako pilot čiernej pleti, sa len horko ťažko presadil. Zmena nastala, až keď vo vzduchu bolo cítiť začiatok druhej svetovej vojny a každá šikovná ruka sa hodila. V roku 1940 získal prácu inštruktora v Coffey School of Aeuronautics v Chicagu. O rok neskôr ho americké letectvá vybrali, aby trénoval afroamerických pilotov. Volali sa „Tuskegee Airmen“. Vycvičil ich viac ako 150.

Pretĺkanie sa životom

Jeho najväčším snom bolo robiť pre civilné aerolinky. Začínal lietať v Karibiku a na Haiti, kde sa neskôr pokúšal založiť svoju vlastnú leteckú školu. Žiaľ neúspešne. Založil si rodinu, no kvôli práci sa museli neustále sťahovať.

Prvý afroamerický pilot, ktorého zamestnali v amerických aerolinkách.
Prvý afroamerický pilot, ktorého zamestnali v amerických aerolinkách.
Zdroj: Airspacemag.com

Ako jeden z mála pilotov tej doby, mal bohaté skúsenosti a prelietanú celú Severnú Ameriku. V Texase dokonca získal licenciu na riadenie vrtulníkov. Keď sa hlásil do NYA ako pilot vrtulníka, bol považovaný za excelentného kandidáta. Mal nalietaných mnoho hodín, no prácu nezískal, informuje portál airspacemag.com.

Odmietali ho

Keď Perry dovŕšil vek 37-rokov, stal sa prvým afroamerickým pilotom, ktorého zamestnala americká letecká spoločnosť. V roku 1957 uskutočnil svoj prvý let s pasažiermi. Keďže vtedy to bolo veľmi nezvyčajné, noviny The New York Times s ním urobili reportáž, kde ho citovali: „Mám len dva ciele. Otvoriť dvere ostatným pilotom čiernej pleti a v budúcnosti zamestnanie u veľkého amerického dopravcu.“

Aj keď ho spoločnosť prijala, problémom boli jeho kolegovia. Tí s ním odmietali lietať. Aerolinka NYA si ho však zastala a do ostatných sa obula aj na základe jeho skúseností a leteckej kvality. Dokonalým dôkazom bolo, keď ho za pár týždňov presunuli do kapitánskeho sedla.

V spoločnosti lietal dlhých 23 rokov. Po jej bankrote sa stal šéfpilotom Island Helicopter Corporation, kde vydržal až do svojho dôchodku. Zomrel vo veku 79 rokov.