Predstavte si, že máte pätnásť rokov. Čo je život, to sa dozvedáte z albumu slovenského rapera. Za niekoľko eur mesačne dostávate recept, ako sa dostať „ze stoky hore“, prípadne ktorého svojho kolegu neznáša. Zrazu patríte do skupiny zasvätených, a tak vášmu idolovi nezostáva nič iné, len zorganizovať koncert.

Zo svojho vreckového zaplatíte ďalšie eurá, aby ste ho mohli vidieť rozsýpať zrnká múdrosti aj naživo. V mikine zo stánku s doplnkami za dvadsať a viac eur sa neviete dočkať, keď si svojho obľúbeného interpreta odchytíte v zákulisí. Chcete mu povedať, ako ste prvé výraznejšie emócie v živote či prvý sex preklenuli aj vďaka jeho tvorbe. Možno by sa hodilo daný moment zvečniť spoločnou fotografiou. Ak by vás chcel niekto prekvapiť a dať vám nahrať hlasovú správu či video s niektorým zo slovných majstrov, bude potrebovať viac ako len vreckové. Najznámejší raperi na Slovensku sa rozhodli ryžovať práve na tých, vďaka ktorým sa vôbec dostali do povedomia.

Zruinované ideály

Kým mnohí umelci s bázňou a pokorou takmer až prosia svojich fanúšikov, aby im pomohli dostať sa cez obdobie koronakrízy, raperi a MMA športovec odmietajú ohnúť chrbát. Napríklad svojmu pseudonymu nezostáva nič dlžný raper Ego (37). Najpočúvanejší slovenský raper na streamovacích službách veľmi šľachetne nahrá hlasovú správu pre svojho fanúšika. Za „zanedbateľných“ 99 eur dostanete hlasovú správu s menom a prie­zviskom, pre koho je určená.

 

Ak budete mať šťastie, možno aj s vulgarizmami. V prípade, že by ste mali záujem skôr o video, treba prihodiť stovku navyše. Každá ďalšia stoeurovka zaručí, že budete mať absolútnu kontrolu nad obsahom. Netreba sa pritom fixovať na člena skupiny Kontrafakt. V ponuke služby To si nečakal je aj Majk Spirit (36), Separ (34) a Attila Végh (35).

Je otázne, do akej miery sa služba využíva. V cieľovej skupine sa propaguje najmä na Instagrame, kde dnes mládež trávi najviac času. Svojich fanúšikov však zatiaľ nemá. Pri pätnástich príspevkoch si za niečo vyše mesiaca našla iba takmer 250 sledovateľov. Fanúšikovské základne každého zo štvorice menovaných sa pritom pohybujú v státisícoch. Týždenník PLUS 7 DNÍ kontaktoval službu mailom, aby sa informoval, kto za exotickým nápadom stojí a či objednávky pribúdajú. Do uzávierky sa nikto z oslovených nevyjadril.

Na charitu

Služba To si nečakal nie je žiadna revolúcia v obchode s vlastným menom a tvárou. Už asi rok funguje aj portál Promino.sk. Svojou ponukou pôsobí, že cieľovou skupinou nebudú tínedžeri, ale ich starší súrodenci či rodičia. Súčasťou virtuálneho regála je napríklad fitneska Zora Czoborová (53), motocyklový pretekár Ivan Jakeš (47), moderátorka a modelka Soňa Skoncová (34), najpopulárnejšia „svokra“ Gizka Oňová (72), večná Eva Máziková (71) či herec Juraj Bača (32).

„Oslovili ma asi pred rokom s tým, že ide o zahraničný koncept, ktorý celkom funguje. Cieľom je potešiť niekoho blízkeho blahoželaním od známej osobnosti,“ opisuje Bača spôsob, ako sa do portfólia dostal. Sám hovorí, že mu tento nápad pripadá čudný, pretože na vyžiadanie aj dva- či trikrát do týždňa robí podobné službičky pre fanúšikov zadarmo.

„Nie každý má odvahu napísať cez sociálne siete alebo sa dopátrať k môjmu telefónnemu číslu. Práve toto by mohol byť jednoduchší spôsob,“ tlmočí argument, ktorý ho presvedčil. S agentúrou sa dohodli na dobrovoľnom príspevku, ktorý venuje charite. Paradox je, že Bača ešte nemal žiadnu objednávku, no je jednou z prvých tvárí, na ktorú na stránke človek narazí. Hovorí, že na tomto sa nedohodli.

Ktoré naše celebrity si môžete kúpiť? Nájdete ich v GALÉRII >>

Za portálom stojí dvojica Barbora Sosková a Radúz Kafka. Prvá menovaná o sebe na webstránke tvrdí, že žila v Toronte, kde pracovala so startupmi vstupujúcimi na kanadský trh. V oblasti šoubiznisu sa dokáže pohybovať, keďže sa zúčastnila na rôznych týždňoch módy, udeľovaní hudobných cien a spovedala hollywoodske hviezdy.

Nemenej skúsený je aj Kafka, ktorý bol súčasťou rozličných kreatívnych tímov v magazínoch aj televíziách a v súčasnosti vedie eventovú agentúru. Nekonvenčný nápad začali propagovať na sociálnych sieťach približne pred piatimi mesiacmi. Zdá sa však, že ani balíček šesťdesiatich hviezd nezaujíma mladých natoľko, aby mu venovali kliknutie na tlačidlo Sledovať. Sosková a Kafka majú so svojím projektom len vyše sto fanúšikov.