Dobre utajovaný biznis? Pred niekoľkými dňami sa v spravodajskej televízii TA3 vymenila veľká časť vedenia. Novým generálnym riaditeľom bude šéf reklamnej agentúry, ktorý pripravoval viacero politických kampaní, Michal Ruttkay. Šéfkou spravodajstva sa stane bývalá politička a novinárka Zuzana Martináková. Oľga Dúbravská sa stane šéfkou marketingu. Je to bývalá novinárka, hovorkyňa Markízy a výkonná šéfka vydavateľstva Our Media, ktoré cez spoločnosť Perex vydáva denník Pravda. Vzťahy aktérov pred časom rozoberal portál medialne.etrend.sk: „O reálnom vlastníkovi Pravdy sa dlhodobo viedli dohady. Podľa niektorých zdrojov za denníkom finančne stáli oligarchovia, ktorí majú blízko k strane Smer-SD na čele s Jozefom Brhelom, Miroslavom Výbohom či Jurajom Širokým.“

Nikto tomu doteraz nepripisoval špeciálny význam. Aktuálne sa však dostávajú na povrch informácie, prečo sa v televízii na kľúčových pozíciách udiala taká rozsiahla zmena.

TA3 je prvá súkromná spravodajská televízna stanica na Slovensku. Oficiálne vysiela od 23. septembra 2001. Prvé mimoriadne vysielanie sa však uskutočnilo 11. septembra 2001 v súvislosti s útokom na Svetové obchodné centrum. Televízna platforma ponúka divákom spravodajský a informačný servis o dianí doma i v zahraničí. Jej majiteľom je Ivan Kmotrík, ktorý sa podľa zákulisných informácií rozhodol úspešného média zbaviť. Prečo, nikto netuší, keďže s televíziou stratí veľký spoločenský vplyv. „Týmto bude mať asi o 80 percent menej telefonátov a 90 percent menej kamarátov,“ skonštatoval náš zdroj.

Novým majiteľom má byť český biznismen a politik Ivo Valenta. Zoznam jeho biznisových aktivít je dlhý, asi najznámejšia je jeho skupina známa v hazardnom priemysle SYNOT. Svet médií mu nie je cudzí. Pred piatimi rokmi získal polovičný podiel vo firme Our Media a.s., ktorá prevádzkuje internetový portál Parlamentní listy. O niekoľko mesiacov neskôr vlastnil Valenta vo firme už 70 percent.

Our Media vlastnila aj Praha TV, TV Brno 1 či slovenský denník Pravda a webový portál pravda.sk. Teraz je vraj v hre o televíziu TA3, ktorá už mu má byť odklepnutá. Pre týždenník PLUS 7 DNÍ sa Valenta, ktorý má blízke vzťahy so zbrojárom Miroslavom Výbohom a Jozefom Brhelom, vyjadril ku kúpe TA3 jednou vetou: „Dobrý deň, ide o komunikačný šum, preto sa k tejto informácii vôbec nebudem bližšie vyjadrovať. Ďakujem.“

S Výbohom ho spája aj láska ku kniežatstvu Monako, kde je Miroslav Výboh honorárnym konzulom. Valenta bol občanom Monaka a aj daňovým rezidentom kniežatstva. Z dôvodu kandidatúry v krajských voľbách si však zriadil trvalý pobyt v Zlíne.

Fotografiu údajného nového majiteľa spravodajskej televízie TA3 v súkromnom tryskáči nájdete v GALÉRII>>