Ikona detských fanúšikov Miro Jaroš (41) odmietol poriadny biznis. Firma, ktorá vyrába sladkosti, mu ponúkla, aby sa stal ich tvárou. Podľa našich informácií išlo o sumu v desaťtisíckach eur. Miro nám informáciu potvrdil, no presnú výšku konkretizovať odmietol. „Nemohol som tie peniaze vziať. Bolo by to v rozpore s posolstvom, ktoré moje piesne nesú,“vysvetlil, prečo sa dobrovoľne vzdal lukratívneho zárobku.

Cukríky nezakazuje ani nepropaguje

Dávno pominula doba, keď sa celebritami stávali ľudia, ktorí vynikali výlučne v umeleckej oblasti. Tých najúspešnejších na svoje reklamné aktivity využívajú firmy na propagáciu svojich výrobkov. Niektorí influenceri to robia kvôli zisku, iným záleží na stotožnení s nimi. To je evidentne dôvod, prečo nekorunovaný detský kráľ odmietol byť tvárou sladkostí a následne ich rozdávať deťom počas svojich vystúpení. „Od piesne Veselé zúbky zameriavam svoju tvorbu na výchovu zdravého životného štýlu a k nemu cukríky nepatria,“ hovorí Jaroš o svojom hite. Videoklip k nemu má dnes takmer štrnásť miliónov videní.

 

„V textoch piesní deťom zábavnou formou vysvetľujem, že aby ľudské telo a zuby boli zdravé, je nutné, aby sme jedli zeleninu, vitamíny a čo najmenej cukrov. Samozrejme, neznamená to, že cukríky zakazujem, veď ich všetci milujeme. Len ich nechcem propagovať. Nepotrebujem to. Mám dvesto miliónov videní na You­Tube, už tretí rok hráme približne sto koncertov ročne, pričom dokážeme uspokojiť asi len desať percent dopytu. Z toho vyplýva, že viem zarobiť aj sám. A čo zarobím, vrážam späť do svojej tvorby,“ vysvetľuje ďalej. Ako príklad nám dáva do pozornosti videoklip svojho najnovšieho hitu Strašidlá, za ktorý vysolil päťdesiattisíc eur. „Keby som mal pozerať na to, koľko na ňom zarobím, musel by som ho natočiť za desatinu tejto sumy. Nie všetko sa dá merať peniazmi.“

Lepia sa na neho podvodníci

Nie je to jediný dôvod, prečo spevák lukratívnu ponuku odmietol. V minulosti sa už na spojení s neserióznou firmou popálil. „Požičali sme si detský nábytok do videoklipov, spravili sme im reklamu, no neskôr sa stalo, že firma zákazníkom objednávky nedodávala včas. Nahnevaní ľudia potom písali mne. A píšu mi dodnes, hoci ja na nich už nemám žiaden dosah. Preto ak sa mi produkt páči a rozhodnem sa ísť do spolupráce, overím si, či firma dokáže svoje sľuby plniť. Aby sa už nič podobné neopakovalo. Rodičia mi píšu, že im moja tvorba pomáha pri východe detí, a to je veľmi zaväzujúce. Pošramotené meno sa nedá zaplatiť žiadnymi peniazmi,“ pripomína starú pravdu.

Tomu, že je detským idolom, musel podriadiť celý svoj život. „Je super byť vzorom a zároveň je to veľká zodpovednosť,“hovorí a pridáva zážitok zo svojho vianočného koncertu. „V jednej chvíli som si pod pódiom všimol chlapca. Prišiel oblečený v rovnakom vianočnom kostýme ako ja. V ruke držal detský mikrofón a kopíroval moje pohyby. Bol to pre mňa veľmi silný moment. Vzal som ho na pódium. Prezradil mi, že sa volá Leoško a chce byť ako ja. Jeho mama mi po koncerte povedala, že ten kostým mu ušila ona a že v ňom chce chodiť do školy. Mal ho aj na halloweenskej párty, kde všetky deti boli strašidlá, len on bol Miro Jaroš,“ hovorí s hrdosťou.

Pomáha verejne

S obrovskou popularitou pribúdajú muzikantovi aj financie. Za rok 2018 vykázala jeho firma obrat 355-tisíc eur. „Teraz prežívam, čo sa týka peňazí, jedno z lepších období, takže sa, samozrejme, v rámci možností nevyhýbam podpore iných. Nie je pre mňa dôležité, aby sa o tom vedelo,“povedal nám po tom, čo sme sa ho spýtali na financovanie delfínoterapie pre svojho chorého fanúšika. Dozvedeli sme sa, že rodičia od neho pýtali príspevok sto eur, no on im zaplatil celý pobyt. „Vesmír dáva mne a ja mám potrebu dávať naspäť. Je to normálny zákon dávania a brania,“ odpovedá filozofovaním.

Jarošovo meno tiež figuruje medzi ľuďmi, ktorí pomohli obetiam prešovskej tragédie. Z transparentného účtu sme sa dozvedeli, že prispel sumou tisíc eur. Rovnako prispel jeho niekdajší kat zo SuperStar Paľo Habera a päťsto eur venovala Adela Vinczeová. „Istý čas som bol presvedčený, že pomáhať sa má anonymne. Nie zneužívať už i tak dosť životom skúšaných ľudí na vlastnú reklamu. Lenže treba to vedieť rozlišovať. Niekedy môžete využiť popularitu na to, aby ste verejnosť a médiá informovali o potrebe pomoci napríklad trpiacim deťom. Preto som prijal ponuku stať sa vyslancom dobrej vôle UNICEF. Momentálne prebieha kampaň Staň sa svetovým rodičom, cez ktorú sa snažíme získať pravidelných prispievateľov na pomoc deťom v núdzi na celom svete,“ vyznal sa na záver.