Pred niekoľkými dňami na parížskom týždni módy mohli fanúšikovia módnej brandže vidieť crème de la crème. Jednu z top udalostí sezóny si nenechalo ujsť mnoho svetových speváčok ani herečiek, ale stretlo sa tu i mnoho osobností, ktorých mená sú v módnom biz­nise ikony.

Návrhári predviedli to najlepšie, čo vyprodukovali na nadchádzajúcu sezónu jar/leto. Modely, ktorých cena dosahuje desaťtisíce eur, návštevníkom vyrazili dych. Luxusné materiály, drahé látky či ručné vyšívanie. Sociálne siete boli plné fotografií a videí z tejto udalosti.

Má tradíciu

Paris Fashion Week organizátori usporadúvajú dvakrát do roka v Paríži na sezónu jar/leto a jeseň/zima. Dátum vždy stanoví Francúzska módna federácia. V tejto krajine má móda totiž tradíciu a berú ju veľmi vážne. Nie nadarmo Paríž označujú za jej mekku. Módny týždeň v Paríži je jeden zo štyroch prestížnych týždňov, ktoré sú známe ako Big Four Fashion Weeks. Na prehliadkach ukázali dizajnéri kúsky na bežné nosenie, ale aj modely z radu haute couture. Ide o francúzsky medzinárodne používaný termín z oblasti módy, označujúci oblečenie šité na mieru a vyrobené priamo v Paríži. Imitujú ho v ostatných mestách módy ako New York či Londýn. Oblečenie haute couture nie je iba šitie na mieru pre určitého zákazníka, ale pri jeho výrobe sa používajú vysokokvalitné a drahé látky. Šaty sú šité ručne s extrémnym dôrazom na detail a zakončenie. Ušitie jedných šiat môže trvať od sto až do štyristo hodín, pričom ich cena sa môže vyšplhať aj na neuveriteľných stotisíc eur.

Prísne pravidlá

Najnižšia cena takého modelu sa pohybuje okolo desať- až dvadsaťtisíc eur. Toto pomenovanie zaviedol v roku 1868 Syndikát haute couture.  Aby mohla návrhárska dielňa patriť pod tento prestížny syndikát, musí zamestnávať pätnásť a viac ľudí a predviesť svoju kolekciu dvakrát do roka. Každá prehliadka musí zahŕňať minimálne päťdesiat jednotlivých kúskov, ktoré pokrývajú dennú aj večernú módu.