Dokonalé svetlo, úsmev číslo päť a rodinná idylka. Na Instagrame Marianny Ďurianovej (44) sa objavuje reklamný obsah, ktorý pohľadu kompetentných v telerozhlase, zdá sa, poctivo unikal. Moderátorka tam svojim desaťtisíc sledovateľom neukazuje len zákulisie televíznej práce.

 

Nespolupráca

Čerstvé zábery zobrazujú držiteľku ceny OTO v záhrade počas toho, ako si užíva slnečné počasie a stráži dve deti, pričom jedným z nich je moderátorkin syn Roman. Séria fotografií zobrazuje moderátorku aj v iných pózach. Na každom z obrázkov mení ošatenie a „rodinný album“ završuje odkazom na predajcu športového oblečenia a propagačnú zľavu. „Milí moji, aj vy máte radosť, že opatrenia sa uvoľňujú a že aj počasie konečne naznačuje teplejšie a slnečné dni? Ja sa veľmi teším a chcem potešiť aj vás,“ uvádza blondína.

Podľa Centrálneho registra zmlúv podáva Marianna Ďurianová pre Rozhlas a televíziu Slovenska výkon ako fyzická osoba v hodnote 1 870 eur mesačne, pričom za moderovanie jedného dielu športových správ dostáva 124,67 eura. Každý si rád prilepší a inak to nie je ani v prípade diváckej obľúbenkyne. Jej aktuálne reklamné pôsobenie však odhaľuje minimálne dva problémy.

V prípade, že influencer, čo Ďurianová rozhodne je, predstavuje akékoľvek komerčné produkty, svoje príspevky musí označovať s patričným hashtagom - #reklama alebo #ad. Vyplýva to z pravidiel Instagramu. Hoci štylizované príspevky plavovlasej moderátorky vykazujú azda všetky prvky reklamy, moderátorka sa okúňa svoje diela patrične označiť.

Pravdepodobne oveľa väčším problémom bude reakcia Mlynskej doliny. Keď sa PLUS 7 DNÍ obrátilo na RTVS, či sa o Ďurianovej „bočáku“ vie, výšková budova sa takmer obrátila v základoch. O marketingových aktivitách jednej zo svojich najznámejších moderátoriek nemali ani poňatia. Z prostredia televízie sme dostali informáciu, že moderátori či hlásatelia spravodajských a politicko-publicistických relácií síce podliehajú zákonu o vysielaní a retransmisii, no jeho aktuálna verzia vôbec nerieši propagáciu na sociálnych sieťach. Čiže Marianna určite nekoná protizákonne.

Foto neprirodzených príspevkov Marianny Ďurianovej nájdete v GALÉRII

Interná smernica verejnoprávnej inštitúcie však zamestnancom reklamu príliš nepovoľuje. „Podľa štatútu programových pracovníkov a spolupracovníkov RTVS by sa zákaz účinkovania v reklame pri prísnejšom výklade mohol vzťahovať aj na reklamu šírenú inými kanálmi,“ dozvedeli sme sa z telerozhlasu. Oficiálne stanovisko k počínaniu Ďurianovej sme do uzávierky nedostali.