Či sa nám to páči, alebo nie, na sociálnych sieťach sú najúspešnejší pekní ľudia. Ak ste dostatočne atraktívni a podarí sa vám kvalitnými zábermi či videami nahromadiť dosť sledovateľov, môžete spolupracovať s firmami a za nemalé peniaze propagovať ich výrobky. Podľa Petra Balíka (18), najznámejšieho výrobcu internetových filtrov, ktorými sa ľudia umelo krášlia, to platí aj pre celebrity. „Verejnosť ich síce sleduje hlavne pre zaujímavý život, ktorý vedú, no aj tak chcú dobre vyzerať,“ vyjadril sa pre PLUS 7 DNÍ. Medzi takmer sedemsto miliónmi ľudí, ktorí jeho skrášľovacie rozšírenia použili v priebehu ostatného roka, sme pred niekoľkými dňami objavil aj americkú spevácku divu Lady Gaga (35). „Dala si tak zmenšiť nos,“ pochválil sa zaujímavým tromfom.

Miliónová zábava

Len osemnásťročný Peter Balík z Veľkého Krtíša neskrýva radosť z toho, že sa k jeho tvorbe dostala slávna umelkyňa, no nevylučuje, že ju aplikovali aj iné hviezdy. „Moduly, ktoré vyrábam, denne použijú približne štyri milióny ľudí. Pri tom množstve je nereálne, aby som zisťoval, kto konkrétne. Na to, že si jeden nasadila Gaga, ma upozornili jej fanúšikovia, ktorí na Instagrame sledujú aj mňa,“ prezradil. Softvér I should je podľa neho určený predovšetkým na korekciu nosa, no keď si používateľ mobilný telefón namieri na tvár, „poradí“ mu, čo by mal tento rok ešte stihnúť. „Je to len taká zábavka. Speváčke vyšlo ‚stop being so pretty‘, čiže, aby nebola až taká pekná,“ vysvetlí. Spomedzi desiatok filtrov, ktoré vyrobil, je podľa jeho slov tento najpoužívanejší. „Mám aj prepracovanejšie, no ‚I should‘ americká hudobná diva vyslovene preslávila. Nasledujúci deň ho po nej vyskúšalo dvanásť miliónov ľudí.“

Povrchný svet

Lady Gaga je ako jedna z mála hviezd známa aj tým, že občas nemá problém na Instagram pridať reálny záber, bez mejkapu a akýchkoľvek úprav. „Na rozdiel od nej u nás sa bez filtrov nezaobíde takmer nikto. Dokonca ani ľudia s pekným výzorom ako Andrea Verešová, Jasmina Alagič, Dara Rolins, alebo Zuzana Plačková. Všetci použijú minimálne retuš tváre. Aj mne sa páči, keď mám peknú pleť. Na druhej strane, Zuzana Vačková je veľmi vplyvná influencerka a softvérové vylepšenia nepoužíva vôbec,“ oceňuje ju mladík. Herečku po päťdesiatke potešilo, že si to všimol. „Nechcela by som, aby ľudia, ktorí ma stretnú na ulici, hovorili, že v skutočnosti vyzerám úplne inak, ako sa prezentujem na sociálnych sieťach. Keď sa necítim dobre alebo mám zlé svetlo, radšej sa nefotím. Svet je mierne povrchný. Povedzme si otvorene, mnohí preferujú vzhľad a chcú sa podobať na nádherných ľudí. No ja nechcem byť niekto iný,“ pripomína.

Omladil i Heribanovú

Odvahu na sociálnej sieti nedávno prejavila moderátorka Alena Heribanová, keď pridala záber svojej nenalíčenej tváre. „Podľa mňa sa tak ukázala zámerne, no keby chcela, stačí, aby na seba aplikovala kvalitný obrazový modul a hneď by vyzerala, akoby vyšla z fashion salónu,“ tvrdí Peter. Aby svoje slová demonštroval v praxi, nenamaľovanú Heribanovú na fotografii „prerobil“ na úplne inú ženu. „Dal som jej mierne oválnejšiu tvár, použil mejkap, zväčšil som jej pery, rozjasnil oči, zredukoval vrásky a zvýšil objem vlasov,“ vymenúva zásahy.

Ako znalec internetového priestoru tvrdí, že dievčat a dám, ktoré sa vzdávajú svojej identity, je čoraz viac. „Podľa mňa najväčší ideál ženskej krásy sú pre dnešné baby modelky Kylie Jennerová a Kim Kardashianová. Preto som z kontúr ich tvárí zostavil vlastný filter. Jeho súčasťou je napríklad ich mejkap, pery, líca alebo obočie. Má obrovský úspech a registrujem, že niektoré používateľky na Instagrame vystupujú len s ním,“ hovorí.

Foto vynovenej Lady Gaga v GALÉRII. Pomohla si?

Podnikavec

Napriek úspechu, ktorý svojimi vizuálnymi pluginmi dosiahol, ich rozdáva zadarmo. „Je to len moje hobby. Prvý som počas minulého leta skúsil z dlhej chvíle spraviť len pre seba, aby som zakryl pleť s akné. Dal som ho na web a tým sa všetko rozbehlo. Keby som za každý použitý efekt dostal aspoň cent, už som milionár,“ smeje sa. V samotných začiatkoch mu veľmi pomohla výroba rozšírení na želanie. „Napríklad pre influencera Exploiteda som zhotovil filter s jeho tetovaním. Fanúšikovia si tak môžu aplikovať na tvár rovnakú kerku, akú má on. Tieto moduly na mieru dnes už predávam. V Amerike stoja dvetisícpäťsto dolárov, ja ich vyrábam za dvesto až tristo eur. Popritom tvorím obaly na mobily s vlastným dizajnom. Najviac ma teší, že tým dokážem finančne odbremeniť maminu. Prispieva mi na školu, ale ostatné veci si už kupujem sám,“ hovorí.