Keď formát Tvoja tvár znie povedome prišiel na Slovensko, nejeden divák mohol byť zvedavý na to, ako sa vybrané idoly známe hlavne z obrazoviek televízie Markíza, popasujú s neraz bizarnými zadaniami. Byť účinkujúcim v súťaži si neraz vyžaduje vystúpenie z komfortnej zóny na kilometrové vzdialosti. Veď obľúbené tváre musia predviesť aj svoje slabé stránky – spev, angličtinu či tanec. Takže všetko, čoho zvládnutie približuje k tomu, aby sme úlohu považovali za zvládnutú.

Snehové vločky

Kým zo začiatku padala aspoň aká-taká kritika, v šiestej sérii obľúbenej nedeľnej estrády 21. storočia, sú buď všetci tak dokonalí, že im nemožno nič vytknúť, alebo sa hlavní protagonisti sústredili iba na eurovízny koncept – pochytajme sa všetci za ruky a ľúbme sa. V celom programe totiž nepadla takmer žiadna výčitka. Ak áno, bola okamžite uhratá do zjemňovania.

Pritom aktuálne hviezdne zloženie sľubuje šťavnaté komentáre minimálne zo speváckej stránky. Ak sa pozrieme bližšie, reálne vedia spievať Kristína Madarová či Dušan Cinkota, ale aj Barbora Piešová, z ktorej bola v uplynulú nedeľu Lady Gaga. S Dominikou Mirgovou ako Arianou Grande si zahrali minuloročný letný hit Rain On Me.

Hoci bol začiatok vokálne veľmi dobre zvládnutý, pri prechode do refrénu Piešová spievala úplne iný text. Okrem nej tak nikto nevie, či bol vôbec v angličtine. Spevácka kolegyňa Mirgová sa vokálne angažovala až v tretej štvrtine skladby, dovtedy vzdychala do mikrofónu, pričom sa výdychy samovoľne formulovali do anglických slov. Reakcia poroty? Vokálne skvelé a latka nastavená vysoko.

Tvoj Viktor znie povedome

Hoci sa čísla na pódiu menili, hlavný prím hral hosťujúci porotca Viktor Vincze. Mal pred sebou plnokrvné číslo Zuzany Belohorcovej, kde stvárňovala Mira Jaroša. Rozkošné číslo nazvané Strašidlá nedokázal Vincze okomentovať nijak, tak sa pochválil, že tiež zložil detskú pieseň, ale ekologickú.

Keď vystúpil Martin Klinčúch prezlečený za Nicki Minaj zo skladby Pound the Alarm, pozornosť sa opäť zvrtla na Vinczeho, pretože bol vôbec prvou Minaj v celej šou. Mladého herca napokon ako jediný z porotcov odmenil najvyšším počtom bodov, takže ocenil nielen anglickú výslovnosť, ale rapovanie do rytmu, ktoré zvládal ukážkovo za kvázilascívneho tancovania s nechtami dlhými ako koaličná kríza.

Vďaka vystúpeniu Dušana Cinkotu v koži Hany Hegerovej a za sekundovania spevácky preafektovaného Roba Opatovského ako Waldemara Matušku sme sa zas dozvedeli, že prvým koncertom v živote Adely Vinczeovej bol práve od Hegerovej. Čo sa divák dozvedel o produkcii, ktorej bol práve svedkom? Skvelé. Bodka.

Pozrite si fotografie z poslednej Tváre v GALÉRII

„Po tyči“ vystúpenia

Víťazkou večera sa napokon stala „farmárka“ a komička Evelyn. V predošlom kole si vyžrebovala polčasovú prestávku počas vlaňajšieho Super Bowlu, kde Jennifer Lopez spievala jeden zo svojich prvých hitov Waiting for Tonight, pričom zúrila na tyči ako keď prerastený tvor okupuje New York. Evelyn známa tým, že sa tancu o tyči, tzv. pole dance, venuje aj vo voľnom čase svojimi schopnosťami neohrúila len porotu, ale aj kolegov. Pri záverečnom bodovaní práve od nich dostala vyše dvadsať bodov.

Fero Joke skončil so svojim textovo aj pohybovo minimalistickým číslom druhý. Predvádzal všetkých troch členov skupiny Trio, ktorá predstavovala novú nemeckú vlnu. Da Da Da a aha, aha, aha pomohlo Františkovi Košarišťanovi k minimálne pätnástim bodom od kolegov.

Aby sme si rozumeli, nie je problémom, že v súťaži účinkujú aj umelci, ktorí nie sú dobrými spevákmi. Len sa potom nedá jednoznačne určiť, na základe čoho porovnáva porota nespeváka so spevákom; neherca s hercom a utiahnutú Kristínu Madarovú s komikmi. Vo finále každej epizódy vyzerá hodnotenie každého porotcu ako vygenerované počítačom, pričom netreba veľkú matematiku na to, aby sme zistili, kto nie je úplným miláčikom poroty. Ale ako sa v šou, kde sa majú všeti radi, hovorí: niekto to dostať musí.