Tip na článok
Playmate Zuzana Plačková. Pre niekoho módna ikona, pre iného zdroj na zábavu.

Viete, prečo mama Zuzany Plačkovej často plače? Uhádnuť to nie je ťažké

Syn seriózneho laureáta Krištáľové krídla si robí posmech z playmate Zuzany Plačkovej.

Galéria k článku (20 fotografií )
Laureátom na Krištáľové krídlo, je v kategórii výtvarné umenie aj sochár Ján Ťapák.
Sochár Ján Ťapák na civilnom zábere s psím miláčikom.
Jakub Ťapák, stand up komik s poriadne podrezaným jazykom, je synom sochára Jána Ťapáka, synovcom herca a riaditeľa RTVS Mareka Ťakáka a vnukom režiséra a herca Martina Ťapáka.

Umelecká rodina Ťapákovcov má v histórii Slovenska mimoriadny význam. Režisér Martin Ťapák a jeho synovia herec, tanečník a riaditeľ RTVS Marek Ťapák a sochár Ján Ťapák, vytvorili počas života hodnotné diela, ktoré sa zapíšu do našich dejín. Svojským, no mimoriadne obľúbeným umelcom je aj syn Jána Ťapáka, stand up komik Jakub, ktorý vystupuje pod menom Jakub Zitron Ťapák. Chalan s ostrým jazykom si na javisku podáva svoju rodinu, no nedávno zhotovil aj video, v ktorom nazval playmate Zuzanu Plačkovú mimoriadne hanlivým prívlastkom.

Otec bez hraníc

V partičke stand up komikov, ktorí sa združujú pod názvom Silné reči, patrí Jakub Zitron Ťapák k najobľúbenejším. Svojou bezprostrednosťou si pravidelne podmaňuje publikum, no nedávno perlil aj v jednom z videí, ktoré sú súčasťou internetového seriálu Debilné vtipy, ktoré s kolegami pravidelne pripravuje. „Prečo mamina Zuzany Plačkovej strašne často plače? Lebo jej dcéra je ku..a.,“ vyhŕklo z neho. Neraz vo svojich šou hovorí aj o svojom otcovi, úspešnom sochárovi Jánovi Ťapákovi, ktorý je aktuálnym laureátom na prestížne ocenenie Krištáľové krídlo. „Môj otec je brutálny „týpek“. Máme spolu dobrý vzťah. Jediné, čo mi na ňom prekáža, je to, že nepozná hranicu toho, čo sa ma môže opýtať. Keď sme sa rozišli s bývalou, prvá vec, ktorú sa ma opýtal, bolo, či bol problém tam dole. Ja vravím: Nie oci, dole je všetko v poriadku. Keď má stáť stojí, keď nemá stáť, tiež stojí,“ rozosmial publikum.

Škola pedantnosti

Zdá sa, že jeho otcovi to neprekáža. Patrí totiž k jeho najväčším fanúšikom. „Jakub je solitér. Má svoj štýl, názor, cestu, vyhranený vkus na hudbu, obliekanie, či literatúru. Kedysi tancoval u Laciho Strika, je to excelentný tanečník, ale, keď sa dal na stand up, to nás s manželkou naozaj prekvapilo,“ tvrdí sochársky umelec. To, že na javisku prezentuje súkromné veci, ho občas poriadne zaskočí, no nevyčíta mu to. „Niektoré veci čo rozpráva si prifarbil, niektoré sú úplne vyfabulované, ale niektoré sú až tak pravdivé, že sa občas červenám. Spolieham sa však na to, že pozná mieru a je citlivý,“ hovorí o svojom synovi šoumanovi. Keďže Ján Ťápák patrí v kategórii výtvarné umenie k jedným z nominovaných umelcov na Krištáľové krídlo, je veľmi pravdepodobné, že túto udalosť, ktorú budú môcť diváci RTVS sledovať v nedeľu večer aj na televíznych obrazovkách, vtipne okomentuje vo svojich výstupoch tiež Jakub. Ján Ťapák nomináciu získal najmä za pozoruhodnú výstavu s názvom V srdci, kde prezentoval to najlepšie z toho čo vytvoril za ostatné dva roky. Málokto však vie, že po svojom otcovi, slávnom režisérovi Martinovi Ťapákovi zdedil aj lásku k folklóru. „Bude ma sprevádzať po celý život. Kedysi som tancoval aj v súbore Lúčnica. Bolo nás tam mnoho, pričom každý z nás vedel, že pokiaľ do toho nedáme viac ako sto percent, nemáme tam čo robiť. Je to stroj, ktorý jednoducho musí bez ohľadu na čokoľvek šliapať. Bola to výborná škola pedantnosti, ktorú si udržiavam aj v sochárstve,“ vyznal sa.

Tanec medzi črepinami

Ďalším z členov úspešného rodu Ťapákovcov je herec, tanečník, režisér a najnovšie aj riaditeľ RTVS Marek Ťapák. Vďaka svojmu otcovi, legendárnemu hercovi a režisérovi Martinovi Ťapákovi, sa pred kamerou objavil už ako trojročný. A hneď vo filme Jánošík. „Bol to otcov nápad. Vtedy robil asistenta réžie Paľovi Bielikovi a ja som bol po ruke. Keď neskôr otec robil Baladu o Vojtovej Maríne, obsadil ma do tanečného komparzu. Asi som sa mu osvedčil, pretože ma začal používať častejšie, napríklad aj do filmu Živý bič. Mal som ale aj obdobie, keď som chcel byť tanečník a nútil som mamu, tanečnicu, aby ma učila tancovať goralské tance,“ spomína s hrdosťou na to, že začínal s tými najlepšími. „Kvantita sa snáď rokmi pretavila do kvality. Viem ako sa pracovalo, aké sú zákonitosti pred kamerou, aj ako zrýchliť natáčanie seriálov a telenoviel, kde treba všetko rýchlo, rýchlo. Ja tie skúsenosti mám a viem, čo to všetko obnáša. Je to nenahraditeľná a obrovská výhoda. Režisér vám totiž dnes ani nestihne povedať svoju predstavu, všetko je na hercoch. V jeho očiach, tvári, v celom mentálnom pochopení diania pred kamerou. To neoklamete. Nechcem urážať súčasných hercov, no doba je tak rýchla, že sa z nich nestávajú vybrúsené diamanty, ale len nejaké neforemné gule,“ hnevá sa. Svoju divadelnú hereckú kariéru odštartoval na Novej scéne, ktorej neskôr dokonca šéfoval. Istý čas pôsobil aj ako umelecký šéf súboru SĽUK. Naštudoval s nimi dnes už kultové predstavenie Tanec medzi črepinami s ktorým podľa jeho slov precestovali celé Slovensko.

Predstavenie vzniklo z filmovej predlohy, ktorá pojednáva o predstavách a spomienkach hlavného hrdinu, ktoré tvoria črepiny života. Odborníci film Tanec medzi črepinami považujú za najambicióznejší porevolučný tanečný filmový projekt.

Mohlo by vás zaujímať:

VIDEO Plus 7 Dní