Niekoľko mesiacov sa prísne utajovaný projekt špeciálnej sekcie krízových riešení Úradu vlády darilo držať mimo zraku verejnosti. To je však minulosť. Vďaka rozvetvenej sieti našich zdrojov sme o ňom pred pár dňami získali všetky informácie. Tie nám neoficiálne a nie veľmi ochotne potvrdil aj člen tímu programátorov, ktorý sa na jeho realizácii podieľal.
„Projekt Slovenskóóó sa realizoval v spolupráci s vedeckými inštitúciami a jeho cieľom bolo netradičnou formou hľadať riešenia, ako vyviesť našu krajinu z aktuálneho marazmu,“ vysvetlil nám. Ako? Vývojový tím vytvoril vysokosofistikovanú interaktívnu strategickú hru doplnenú o umelú inteligenciu, do ktorej zakomponoval všetko, čo s našou krajinou akokoľvek súvisí. „Nasypali sme tam tony dát,“ spresňuje programátor. „Novodobú históriu Slovenska, aktuálnu politickú či ekonomickú situáciu, znenia zákonov, činnosť i profily aktivistov, slniečkarov, dezolátov, politikov, pohyby na burze i svetových trhoch a to všetko sme zasadili do 3D prostredia s presnými geografickými i demografickými údajmi a realisticky pôsobiacimi postavami. Stvorili sme svetový unikát na poli počítačových hier, ktorý je neustále aktualizovaný a poskytuje nekonečné možnosti. V tomto prípade bolo úlohou hráčov riadiť našu krajinu od súčasného stavu až po všeobecnú prosperitu, prípadne úplný a všeobecný krach.“
Samozrejme, Slovenskóóó nebolo určené pre široké masy. Do hry sa mohli zapojiť len vedeckí pracovníci a najlepší študenti vysokých škôl viazaní mlčanlivosťou. „Prístup si síce vyžiadali aj niektorí politici, pohoreli však už v počiatočných fázach,“ pokračuje náš zdroj a s úsmevom dodá: „Pre Igora Matoviča a Roberta Fica sme následne naprogramovali špeciálnu verziu, v ktorej hrali proti sebe. Možno ste si všimli, že boli istý čas zjavne nevyspatí. Drvili totiž celé noci, menili si virtuálne vládne funkcie a cez čet sa hádali, kto je lepší.“
Ale späť k zmysluplnej časti projektu. Mesiace všetko napredovalo dobre a v kanceláriách vládnej sekcie sa kopili poznatky, ktoré by Slovensku mohli pomôcť. Prvý problém nastal, keď sa do programu nabúrali žiaci z počítačového krúžku na základnej škole v Ťahanovciach a cez sociálne siete rozposlali prístupové údaje kamarátom. Slovenskóóó sa vzápätí stalo najvyužívanejšou online hrou na našom území.
„To by sme ešte zvládli, veď nech sa chlapci zahrajú. Lenže oni po dvoch týždňoch stratégiu nielen úspešne ukončili, ale mnohí z nich vo výhľade nasledujúcich päť rokov urobili zo Slovenska druhé Švajčiarsko. Znížili ceny, zvýšili životnú úroveň, skrátili pracovný čas, eliminovali kriminalitu, dostavali diaľnicu. Dokonca si tam natlačili všelijaké ekologické vychytávky, ktoré vyčítali z amerických internetov a predĺžili si prázdniny! Tak sme celý projekt museli ukončiť, hru stiahnuť a vymazať všetky harddisky. Viete si predstaviť ten škandál, keby sa exaktne ukázalo, že desaťročné deti by riadili krajinu lepšie ako všetky vlády, ktoré sme tu doteraz mali!?“ uzatvára s miernym zdesením v hlase programátor. „Pán redaktor, naozaj zvážte, či to celé zverejníte. Zase bude hanba...“
FIKCIA Nádej pre Slovensko skrachovala na zlom zabezpečení. Po hekerskom útoku prišiel šok...
Video obsah

Aktuálne číslo PLUS 7 DNÍ
Cestado pekla: Vzťahy s kráskami vytvorenými umelou inteligenciou naberajú na popularite