Možno ste si na posledných tlačových besedách Smeru všimli, že bývalý podpredseda vlády Richard Raši je na toto ročné obdobie poriadne opálený. Nie ste jediní, podobné pozorovacie schopnosti prejavili aj ľudia od známeho výrobcu opaľovacích krémov. Bronzová pleť slovenského politika ich natoľko zaujala, že prišli so zaujímavým obchodným nápadom.

„Áno, na tých bilbordoch som ja,“ vyšiel Raši s pravdou von, keď sme ho oslovili. „Hovoril som im, že mne nejde o slávu, že ešte nie som úplne fit pred letom. Ale nedali sa odbiť.“ Pripúšťa, že na rokovaniach určitú rolu zohrali aj peniaze. „Samozrejme, v čase pandémie, je každé euro dobré. Navyše už nie sme pri moci, takže sa človek musí obracať, aby si udržal slušný životný štandard.“

Ale podľa neho finančná stránka nebola rozhodujúca. „Hlavne som chcel ako lekár vyslať v týchto ťažkých časoch ľuďom silné posolstvo - o blahodarnosti vitamínu D aj o pozitívnych účinkoch pobytu na slnku pre duševné a fyzické zdravie,“ nezaprel svoje pôvodné povolanie.

Na marketingovom oddelení výrobcu opaľovacích krémov si od spolupráce s bývalým primátorom Košíc sľubujú naozaj veľa. „Urobili sme komplexný zákaznícky prieskum a vyšiel nám z toho ako ideálny typ,“ vysvetľuje senior manager Magdaléna Natretá. „Vo finálovom kole mu bol hlavným protikandidátom istý slávny herec tmavej pleti, do konkurzu sme ho zaradili, lebo odmietame rasovú aj akúkoľvek inú diskrimináciu. Nakoniec sme sa zhodli, že u pána Rašiho vyznieva opálenie oveľa autentickejšie.“

Politikovi do karát zahralo lekárske zázemie a to, že istý čas šéfoval rezortu zdravotníctva. „V čase koronavírusu ľudia takéto veci vnímajú mimoriadne intenzívne - prvoplánovo aj podprahovo,“ vysvetlila špecialistka. „A nejde ani tak o to, či jeho tvár vyvolá pozitívne alebo negatívne emócie. Dôležité je zaujať, zvyšok už odrobí tá nádherná bronzová pleť.“