Ženy majú byť doma a starať sa o domácnosť. O to, aby keď ich manžel príde domov z práce, mal navarené, opraté, bolo upratané a o deti postarané. Reklamy z 50. rokov minulého storočia zobrazujú „podradné a utláčané ženy, zatiaľ čo muži sú inteligentní a nadriadení,“ píše Daily Mail. Libanonský fotograf Eli Rezkkalláh (31) si tieto staré reklamné plagáty zobral na paškál a vytvoril z nich novú sériu, aby zdôraznil ich pohŕdavé a hanlivé posolstvá hlboko zakoreneného sexizmu.

Séria sa volá Paralelný vesmír, v ktorom „sa úlohy obrátili a muži okúsia chuť svojho vlastného sexistického jedu,“ opisuje projekt na svojom webe samotný autor. Fiktívna séria obrazov pritom poukazuje na sexizmus prístupným jazykom humoru. Fotografa k vzniku série inšpiroval rozhovor jeho strýkov o tom, že ženy sú lepšie v kuchyni a v plnení si „ženských“ povinností. Eliho prekvapilo, že niektorí muži rozmýšľajú aj v 21. storočí stereotypne. Rozhodol sa ich vesmír prevrátiť naruby a podarilo sa. Pozrite si príjemný výsledok.

Vypadni z kuchyne skôr!
Vypadni z kuchyne skôr!
Eli Rezkkalláh