Tip na článok
Nová televízna šou divákov viac pobúrila než pobavila.

Pobúrení diváci! Čo hovorí na novú markizácku šou o hypnóze skúsený psychológ?

Obrovská hanba a sklamanie, tak ľudia zhodnotili nový televízny projekt.

Galéria k článku (13 fotografií )
Markizácku šou moderuje Dano Dangl.
Súťažiaca Natália musela spievať O sole mio.
Psychológ Dušan Kešický má tiež s hypnózou bohaté skúsenosti.

„Toto je normálne nenormálna dehonestácia diváka a jeho inteligencie, nie je možné, aby za tento výtvor brala nejaká produkcia peniaze, a to nehovorím, že to niekto musel do vysielania aj zaradiť. Takto ponižovať diváka pri obrazovke... Je mi trápne za účinkujúcich, moderátora, ľudí v obecenstve aj štáb,"napísal na sociálnu sieť jeden zo stoviek pobúrených divákov. Nuž, kto v stredu sedel v hlavnom vysielacom čase pred jednou z najznámejších televízií, zrejme trpko oľutoval.

Zhypnotizovať sa nedá každý, súťažiaci v tejto šou by túto  schopnosť mali mať.
Zhypnotizovať sa nedá každý, súťažiaci v tejto šou by túto schopnosť mali mať.
Tv Markíza

Súťažiaci sa strápňovali

Markíza na svojich obrazovkách odvysielala pilotný diel svojej novinky Hypnoshow. Súťažiaci v nej musia absolvovať sériu úloh po tom, ako boli uvedení do hlbokej hypnózy. Okrem moderátora Dana Dangla sa predstavil aj hypnoterapeut Martin Lajprík. Súťažiaci sa v stave hypnózy poriadne strápňovali - jeden si napríklad strčil tvár do šľahačkovej torty, iný ako papagáj opakoval slová moderátora. Silená a primitívna zábava a málo presvedčivých dôkazov, že súťažiaci sú naozaj zhypnotizovaní - tak by sme veľmi stručne zhrnuli tento nie veľmi vydarený projekt. Napokon - Markíze sa touto šou podarilo k obrazovkám pritiahnuť len sedem percent divákov. Väčšina, čo zo zvedavosti zostala, trpko ľutovala. „Markíza hanba, obrovská hanba. Asi prvýkrát v živote som sa tešil na vaše reklamy," napísal ďalší divák.

Súťažiaci sa podľa divákov strápnili a šou ich dehonestuje, jeden z nich si strčil hlavu do šľahačky.
Súťažiaci sa podľa divákov strápnili a šou ich dehonestuje, jeden z nich si strčil hlavu do šľahačky.
Tv Markíza

Hypnóza na pobavenie

Požiadali sme o odborný komentár psychológa Dušana Kešického. „Nevidel som tam nič nadprirodzené. Ten proces začína výberom vhodných objektov. Každý človek ma inú mieru takzvanej hypnability,  čo znamená, že každý z nás sa dostáva do hypnotického stavu rozdielne rýchlo a rozdielne hlboko,"hovorí skúsený hypnoterapeut. „Predpokladám, že tých päť ľudí vybrali ako najvhodnejších z množstva uchádzačov. To, čo vidíme, nedokážeme urobiť s každým. Teda ide naozaj o akési talenty, ktoré je možné zhypnotizovať. Správanie vyvolané sugesciami je realizované buď v hypnotickom stave, alebo v takzvanom posthypnotickom stave, kedy sa nejaký požadovaný úkon vykoná po ukončení hypnotického stavu. K tomuto je možné stanoviť i nejakú podmienku, napríklad že objekt má niečo urobiť, ak poklepeme perom po stole," popisuje ďalej odborník.

Psychológ Dušan Kešický má tiež s hypnózou bohaté skúsenosti.
Psychológ Dušan Kešický má tiež s hypnózou bohaté skúsenosti.
Dávid Duducz

„V tejto show sú nástroje hypnózy, ako intervencie do stavu vedomia, využité k pobaveniu," krúti hlavou Dušan Kešický. Zdôrazňuje, že hypnóza má predovšetkým zmysel v terapii ako nástroj k uplatneniu sugescii pre dosiahnutie zmien u klientov. „V bežnej praxi pri klasickom prístupe sa používajú menej efektné formy hypnotizácie ako vidíme v relácii. Treba uznať, že Martin ovláda svoje remeslo dobre a je vidieť prax s virtuozitou," dodáva.

Prečítajte si tiež:

VIDEO Plus 7 Dní