Tip na článok
Algoritmus na kávu: Zistite, koľko kofeínu potrebujete, aby ste sa vyhli únave

Algoritmus na kávu: Zistite, koľko kofeínu potrebujete, aby ste sa vyhli únave

Aké množstvo kofeínu je pre vás to pravé? Napovie algoritmus vyvinutý americkou armádou.

Galéria k článku (6 fotografií )
Algoritmus na kávu: Zistite, koľko kofeínu potrebujete, aby ste sa vyhli únave
Algoritmus na kávu: Zistite, koľko kofeínu potrebujete, aby ste sa vyhli únave
Algoritmus na kávu: Zistite, koľko kofeínu potrebujete, aby ste sa vyhli únave

Káva. Čierny mok s výraznou vôňou. Mnohým ľuďom začína deň až potom, či vypijú aspoň jednu šálku kávy. Až tá ich skutočne preberie a postaví na nohy. Niektorí sa káve vyhýbajú, iní ju pijú aj päťkrát denne. Jej výroba i samotné pitie je hotovou vedou. Koľko presne kofeínu ale vášmu organizmu stačí, aby ste sa nedostali do útlmu? Tu je odpoveď.

Vojaci v strehu

„Revolučný algoritmus vyvinutý americkou armádou vám povie, koľko kofeínu potrebujete skonzumovať,“ opisuje Daily Mail metódu vyvinutú tak, aby vojaci, ktorí majú nedostatok spánku mali napriek tomu dostatok energie. Vedci zistili, že presne namerané množstvo kofeínu môže potlačiť únavu a udržať vojakov sústredených a predísť tak katastrofickým a život ohrozujúcim následkom v teréne.

Dômyselná kofeínová metóda poslúži aj v iných povolaniach. Ak chcete zostať v strehu, treba piť presné množstvo kávy a v správnych intervaloch.

Čaj a káva. Tieto dva nápoje určite nevynechávajte. Jedna-dve šálky čierneho čaju či kávy denne sa postarajú o to, aby bola črevná flóra dostatočne zásobená potrebnými baktériami. To isté zabezpečí aj pohár vína, môžu byť aj dva. Tri šálky kávy denne dokážu predĺžiť život tým, že zabraňujú vzniku ochorení tráviaceho traktu. Zistili to londýnski vedci.
Čaj a káva. Tieto dva nápoje určite nevynechávajte. Jedna-dve šálky čierneho čaju či kávy denne sa postarajú o to, aby bola črevná flóra dostatočne zásobená potrebnými baktériami. To isté zabezpečí aj pohár vína, môžu byť aj dva. Tri šálky kávy denne dokážu predĺžiť život tým, že zabraňujú vzniku ochorení tráviaceho traktu. Zistili to londýnski vedci.
Pixabay

Kofeínová appka

Výskum vychádzajúci zo štúdií o nedostatku spánku odporúča tým, ktorí nemajú dostatok odpočinku konzumovať 200 miligramov kofeínu alebo dve šálky kávy, prvú si treba dopriať po zobudení a ďalších 200 miligramov o štyri hodiny neskôr.

Tí, ktorí pracujú v noci by podľa výskumu mali na začiatku šichty skonzumovať 200 miligramov. Ďalšia pravidelná káva by mala obsahovať asi 100 miligramov kofeínu.

Načasovanie „kávičkovania“ sa môže meniť. Algoritmus berie do úvahy dĺžku spánku. Ak bol niekto v ríši snov päť hodín, prebudil sa o šiestej ráno, prvú šálku kávu si môže dať o siedmej hodine a druhú o deviatej.

„Keby ste mohli prísť do práce, vypiť kofeín a vaša vnemová ostrosť by sa zlepšila o 40 percent počas štyroch hodín, nepáčilo by sa vám to? To je to, o čo sa tu snažíme,“ povedal pre Wall Street Journal výskumník Jaques Reifman, ktorý pomáhal pri vývoji algoritmu. Armáda dúfa, že získa licenciu na appku, ktorá by ľudí jednoducho usmernila, kedy a koľko kofeínu si dať do pohára.

VIDEO Plus 7 Dní