Tip na článok
Zmierňuje sennú nádchu, je dobrý na kosti, znižuje riziko kardiovaskulárnych chorôb aj riziko vzniku cukrovky. Minimálne jeden téglik jogurtu si treba dopriať denne. Najlepšie dva.

Jogurt na zdravie: O týchto jeho benefitoch ste netušili

Zmierňuje sennú nádchu, je dobrý na kosti, znižuje riziko kardiovaskulárnych chorôb aj riziko vzniku cukrovky. Minimálne jeden téglik jogurtu si treba dopriať denne. Najlepšie dva.

Jeden téglik jogurtu predstavuje obrovský prínos pre naše zdravie. Možno ani netušíte aký. Podľa odborníkov by sme si mali dopriať aspoň jeden téglik jogurtu denne, ak je to možné, aj dva. Hoci ho zvyčajne jedávame ako dezert, nový výskum hovorí, že by sme ho mali jesť ako „štartér“, píše Mirror.

Všestranný jogurt

Americká štúdia zistila, že ženy, ktoré jedli jogurt pred raňajkami s vysokým obsahom tuku a uhľovodíkov, napríklad v podobe klobások, párkov, mali nižšiu hladinu zápalu a cukru v krvi, než tie, ktoré si jogurt pred raňajkami nedopriali.

„Jogurt pred jedlom je vhodný spôsob, ako zlepšiť metabolizmus po následnom jedle a môže pomôcť znížiť riziko kardiovaskulárnych a metabolických ochorení,“zistil tím vedcov z Wisconsinu.

Navyše, téglik jogurtu môže zmierniť príznaky sennej nádchy. Tiež udržiava kosti silné a znižuje riziko srdcových ochorení. Môže pomôcť pri chudnutí a zabrániť infekciám.

Viac tuku

Možno vás to prekvapí, ale čím viac tuku je v jogurte, tým lepšie. Nehovoríme len o chuti, ale práve o benefitoch pre naše zdravie. Tučný jogurt nám poskytne približne tretinu nášho denného príjmu jódu a vápnika na stavbu kostí a takmer 15 % dennej dávky proteínov, podobne má uvarené vajíčko.

Jogurt tiež obsahuje 30 % dávky fosforu, ktorý by sme mali denne prijať. Fosfor je potrebný pre zdravé kosti a zuby. Okrem neho je v tégliku jogurtu pätina odporúčaného množstva vitamínu B12, potrebného na uvoľnenie energie z potravy a draslíka, ktorý napomáha k zdravému krvnému tlaku.

Jogurt: Čím tučnejší, tým viac benefitov pre naše zdravie.
Jogurt: Čím tučnejší, tým viac benefitov pre naše zdravie.
Shutterstock

Funkčné baktérie

Jogurty sa vyrábajú fermentovaním mlieka a obsahujú dva druhy baktérií – streptococcus thermophilus a lactobacillus bulgaricus, ktoré produkujú kyselinu, ktorá jogurt chráni a zabíja škodlivé baktérie, napríklad salmonelu. Pretože fermentovaný jogurt napomáha kontrolovať krvný tlak, znižuje riziko infarktu a mozgovej príhody.

Jogurt obsahuje dobré baktérie – probiotiká, ktoré prispievajú k zdraviu našich čriev a tiež prebiotiká, ktoré živia dobré baktérie, ide o nestráviteľné potravinové zložky, ktoré podporujú množenie mikroflóry v hrubom čreve. Tieto dobré baktérie zvyšujú našu imunitu. Podľa Adama Cunliffa z londýnskej South Bank University, nás jogurt chráni pred infekciami, pretože vypĺňa črevá baktériami, ktoré fungujú ako základný prvok nášho imunitného systému.

Denná dávka tohto prospešného mliečneho produktu znižuje riziko vzniku druhého typu cukrovky o 18 %. Štúdia britskej univerzity v Readingu ukázala, že deti, ktoré jedli denne jogurt, mali nižšie riziko vzniku srdcových ochorení a cukrovky počas života.

VIDEO Plus 7 Dní