Práca z domu či home office je v posledných dňoch nutným riešením, ako si plniť svoje pracovné povinnosti, ktoré bežne človek vykonáva v kancelárii a podobne. Spoločným menovateľom je však práca za počítačom. Podľa ortopéda s najvyššou špecializáciou v odbore by ste mali dbať na tieto zásady ako pri práci správne sedieť a hlavne si tým neškodiť. Rovnako vysvetlil, ako správne používať fitloptu. Pozrite sa na tie najdôležitejšie rady. 

Woman working in her attic home office, with big window and natural light. Sitting at the table, wearing glasses and elegant clothes. Laptop is on the table. Hands near face. Office colour is grayish white. Nordic style. Copenhagen, Denmark.
Woman working in her attic home office, with big window and natural light. Sitting at the table, wearing glasses and elegant clothes. Laptop is on the table. Hands near face. Office colour is grayish white. Nordic style. Copenhagen, Denmark.
Zdroj: svetikd, getty images

1. Chrbtica – obeť sedenia

Ako vysvetľuje Tomáš Jakubík z ortopedickej nemocnice Clinica Orthopedica, pri dlhom sedení trpí najviac chrbtica. Bolesti najčastejšie zasahujú krížovú oblasť. Výnimkou nie je ani šija a záhlavie, a to pri fixovanom postavení tela a krku v jednej polohe. „Ak je telo pri sedení zavesené, takpovediac, na chrbtici, utláčajú sa platničky a stavce a taktiež aj vnútrobrušné orgány,“ uviedol.