Zadefinujte príčinu

Ak máte bolesti hlavy či migrény, poruchy spánku a pozornosti, vo vypätých situáciách reagujete neprimerane, možno zažívate viac stresu, ako by ste mali. Základ je uvedomiť si, z čoho pramení. Ide o prácu? Prostredie, v ktorom žijete? O váš vzťah? Problémy môžeme z určitého hľadiska rozdeliť do troch kategórií: Tie, ktoré majú rýchle a praktické riešenie, tie, ktoré sa časom upravia „samé“ a problémy, ktoré vyriešiť nie je práve vo vašich rukách. Poďme sa teraz sústrediť na prvú kategóriu. Pretože to vo vašej moci je.

Hýbte sa!

V zdravom tele zdravý duch. Cvičenie samo o sebe stres nevylieči. Pomôže vám však prekrviť a okysličiť telo, vďaka čomu si ľahšie utriedite myšlienky. Cvičením sa zároveň vylučujú endorfíny – hormóny šťastia. Môžete získať iný, nový pohľad na problém, ktorý napokon ani problémom byť nemusí. Tým sa stresovo výrazne odbremeníte.

Nemusíte byť ultramaratónec, aby ste mali pocit, že pre svoje zdravie niečo robíte. Skúte začal s hodinovými prechádzkami po práci.
Nemusíte byť ultramaratónec, aby ste mali pocit, že pre svoje zdravie niečo robíte. Skúte začal s hodinovými prechádzkami po práci.
Shutterstock.com