Pol kráľovstva a maslo tomu, kto..! Obľúbená komodita stále stúpa na cene. V Česku to spôsobilo doslova ošiaľ. Dôchodcovia stoja v radoch pred obchodmi, rodiny nakupujú do zásoby celé kartóny, prázdne pulty s maslom nie sú nič nezvyčajné. Mliekari pred krízou varovali už pred niekoľkými mesiacmi.

Európska únia okresala počty dojných kráv, znížila sa produkcia vysokotučného mlieka a naopak zvýšil dopyt Číny po masle - to všetko výrazne ovplyvnilo jeho výrobu. Sklady sa vyprázdňujú, ceny stúpajú.

No nie všetci sú zúfalí. Známy internetový obchod s maskotom malého Marťana sa rozhodol situáciu využiť vo svoj prospech, a ako avizujú kompetentní, úspešne.

Spoločnosť využila nedostatok masla ako marketingový ťah na potenciálneho zákazníka.
Spoločnosť využila nedostatok masla ako marketingový ťah na potenciálneho zákazníka.
Zdroj: screenshot alza

Za jeden nákup

Reklama informuje potenciálnych zákazníkov o zaujímavej ponuke. Pri nákupe nad 1000 českých korún maslo zdarma. No nekúp to! Český internetový kolos, ktorý je rozpoznateľný najmä vďaka neveľmi prívetivému zelenému mužíčkovi, čo vyskakuje na divákov z obrazoviek, ponúka akciu už niekoľko dní - a zatiaľ úspešne.

U našich západných susedov sídli materská spoločnosť, ale jej dcérska funguje aj u nás, na Slovensku. „Vo vašej krajine zatiaľ podobnú akciu nepripravujeme, do budúcnosti to však určite nemôžeme vylúčiť,“ povedala pre PLUS 7 DNÍ PR manažérka spoločnosti Patricie Šedivá.

Známy obchod zvolil zaujímavú marketingovú stratégiu.
Známy obchod zvolil zaujímavú marketingovú stratégiu.
Zdroj: internet

Predajca však zašiel ešte ďalej. Nielenže využíva maslo ako lákadlo pre zákazníkov, zakomponoval ho do sloganov k predaju jednotlivých produktov. Darmo, maslová kríza je maslová kríza.