Tip na článok
Napätie medzi USA a Mexikom trvá už dlhší čas a nevyzerá to tak, že by sa v dohľadnej dobe malo zmierniť.

Odpoveď Trumpovi: Mexické aerolínie ponúkajú Američanom zľavu na základe DNA

V roku 2017 navštívilo Mexiko približne 35 miliónov Američanov, súčasné politické napätie medzi oboma krajinami tento pohyb obmedzilo. Preto sa jedna letecká spoločnosť rozhodla konať proaktívne - a vtipným spôsobom.

A nie je to len nejaká spoločnosť, ale AeroMexico, čo je národný prepravca. Ten sa rozhodol ponúknuť program „Zľava na základe DNA“.

Môžu ho využiť všetci Američania s testom, preukazujúcim že časť ich DNA je mexická.  Od toho vlastne závisí aj výška zľavy - ak je napríklad DNA pasažiera z 15 percent mexická, má nárok na 15-percentnú zľavu z ceny letenky. Informuje o tom napríklad CNN.

Táto zľava je špeciálne zacielená na západné štáty federácie, vrátane Arizony a Utahu, kde žije veľký počet Američanov, v žilách ktorých prúdi sčasti mexická krv.

Ak v tom chce niekto vidieť určitú formu odpovede na verbálne útoky amerického prezidenta, pri ktorých Mexičanov obviňuje z rôznych vecí  - od šírenia drog, cez migrantov až po výroky typu, že „z tejto krajiny pochádzajú len násilníci, zlodeji a vrahovia“, môže, podľa aerolínií to však tak nie je. A nemá to vraj ani nič spoločné s jeho snahou oddeliť obe krajiny múrom, alebo aspoň plotom.

Ukážka z reklamného videa spoločnosti AeroMexico, nižšie ho nájdete celé.
Ukážka z reklamného videa spoločnosti AeroMexico, nižšie ho nájdete celé.
AeroMexico/YouTube

Aerolinky ponuku zverejnili prostredníctvom videa, ktoré sa veľmi rýchlo stalo virálnym. V ňom oslovili niekoľko obyvateľov z texaského Whartonu, čo je mesto ležiace necelých 100 kilometrov od Houstonu a takmer 500 kilometrov severne od mexickej hranice.

V ňom niektorí tvrdia, že Mexiko nemajú radi a nechcú ho navštíviť. Jeden z nich sa napríklad vyjadril: “Nechajte ma tu na pokoji a tých  ľudí nechajte na ich strane hranice.“ Ďalší zas povedali, že majú radi niektoré mexické veci, napríklad burritos alebo tequilu, ale krajinu navštíviť záujem nemajú. Je pomerne vtipne spravené:

Testy, ktoré aerolínie pripravili mnohých prekvapili, pričom vôbec netušili, že v ich žilách koluje aj mexická krv. Vo videu vidno zmätené, ale aj úsmevné reakcie.

Aj keď  v reklame nepadnú žiadne mená politikov a ani odkazy na súčasnú situáciu, je jasné , že aerolínie zvolili túto zvláštnu a vtipnú  kampaň práve s cieľom poukázať na absurdnosť súčasnej situácie.

Nejde pritom o prvú takúto aktivitu spoločnosti AeroMexicco. Tá už v roku 2016 ponúkla reklamu nazvanú Fronteras (hranice), v ktorej boli využité náladové a pomerne temné čierno-biele fotografie detí na pozadí rôznych múrov a ostatných plotov, spolu s odkazmi na cenzúru a násilnými reakciami. V konečnom dôsledku, pozrite si sami ňou inšpirovaný klip:

VIDEO Plus 7 Dní