FOTO Rakúska ministerka dostala od niektorých ľudí za túto kampaň kritiku GALÉRIA
Rakúsko sa snaží spopularizovať cestovanie vlakom rovnako ako je to v Nemecku. Pre cestujúcich ponúkajú rôzne atraktívne akcie, ku ktorým teraz pridali aj jednu kurióznu ponuku. Ročné cestovania zadarmo ich železnicami získali za možno pre niekoho privysokú cenu. Napriek bizarnosti tohto nápadu sa na neho dala nahovoriť menšia skupinka Rakúšanov. Túto výhodu sa doteraz rozhodlo využiť dokopy až šesť mladých ľudí.
Pre účastníkov dvoch letných festivalov, medzi ktorými bol aj Electric Love v Salzburgu, pripravili množstvo zaujímavých atrakcií. Medzi nimi bol aj stánok, v ktorom sa mohli dať zadarmo potetovať. Namiesto klasických tetovačiek im však na telo zvečnili niektoré z log, ktoré propagujú rakúsku novú kampaň „KlimaTicket“. Vyberať si mohli hneď z niekoľkých dizajnov. Za preukázanú odvahu potom dostali ročné neobmedzené cestovanie vlakmi s ich oficiálnou železničnou spoločnosťou.
Projekt vznikol aj v spolupráci s ministerstvom pre ochranu klímy a životného prostredia. Ministerka Leonore Gewessler privítala túto aktivitu a ešte viac ju potešil záujem mladých ľudí. I keď tetovanie bolo pomerne veľké a navyše muselo byť aj permanentné, mnohých to vôbec neodradilo. Z festivalu tak odchádzali nielen s novou ozdobou, ale aj s neobmedzeným cestovným lístkom.
Záujem o nezvyčajnú kampaň KlimaTicket bol podľa organizátorov veľký. Jednou z podmienok však bolo, že bezplatné lístky dostali iba prví traja ľudia na danom festivale, ktorí si nechali urobiť toto tetovanie. Ostatní si mohli skrášliť telo bez nároku za odmenu. Propagovaním tejto kampane však aspoň prispeli dobrej veci, takže sa pár festivalových účastníkov nechalo nahovoriť aj na túto alternatívu.
Cieľom kampane bolo zároveň spopularizovať cestovanie vlakmi, aby tak autá vymenili za ekologickejšiu a udržateľnejšiu alternatívu. Niektorí Rakúšania obviňovali ministerstvo z toho, že zneužívajú mladých ľudí na festivaloch. Organizátori však argumentovali tým, že tetovanie bolo úplne dobrovoľné, nikoho do neho nenútili a navyše všetci zúčastnení museli mať viac ako osemnásť rokov, takže zodpovedali za svoje rozhodnutie. Tento rok sa bude kampaň čoskoro končiť a zatiaľ nie je rozhodnuté, či ju zopakujú aj na budúce leto.