Tip na článok
Decentné: Ak si odmyslíme pomerne extravagantnú prednú masku, auto ako celok pôsobí dynamicky a uhladene, bez prehnaného zdôrazňovania rozmerov, respektíve dynamiky.

AUTOTEST Mitsubishi Outlander PHEV: Okrem spaľovacieho motora má dva elektromotory

Tri v jednom. V Mitsubishi Outlander PHEV sú okrem spaľovacieho motora dva elektromotory.

Galéria k článku (4 fotografie )
Kufor: Prítomnosť hybridného pohonu jeho veľkosť obmedzuje minimálne, k dispozícii máte vyše 450 litrov.
Nabíjanie: Batériu nabijete na 80 percent za necelú polhodinu a máte k dispozícii dojazd okolo 40 kilometrov.
Prístroje: Grafika je pomerne jednoduchá a prehľadná, na infotainmente by možno už zniesla aj menšie oživenie.

Ak rozšifrujeme skratku v názve testovaného auta, dostaneme spojenie plug-in hybrid electric vehicle - teda auto, ktoré okrem spaľovacieho motora využíva elektromotor, prípadne elektromotory s možnosťou dobíjať ich priamo z elektrickej siete, pričom je schopné jazdiť aj čisto na elektrinu. Má totiž na to, na rozdiel od takzvaných mild hybridov, v ktorých elektromotor iba pomáha hlavnému spaľovaciemu motoru, dostatočne veľké batérie.

Efektívna elektrina

Možnosť jazdiť čisto na elektrinu v pomerne veľkom SUV, akým Outlander s dĺžkou 4,7 metra, so šírkou 1,8 metra a hmotnosťou vyše 1,5 tony určite je, príde vhod najmä v meste. Tam sa totiž spaľovací motor výrazne namáha najmä pri rozjazdoch a spotreba benzínu sa môže dostať do pomerne vysokých čísiel, v prípade testovaného auta občas aj na dvojcifernú hranicu.

Preto potrebuje elektrinu, ktorá prichádza k slovu vo dvoch elektromotoroch so zhodným výkonom 82 koní. Jeden je umiestnený v prednej časti vozidla, druhý v zadnej. Tie, samozrejme, nepomáhajú len pri rozjazdoch a akcelerácii, sú zároveň súčasťou sofistikovaného pohonu 4x4. Akumulátor má kapacitu 12 kWh, z nuly na 80 percent by ste ho v rýchlonabíjačke mali nabiť za necelú polhodinu, doma z bežnej siete rátajte približne s piatimi hodinami. Funguje dokonca aj rekuperácia, intenzitu možno nastaviť manuálne.

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Plus 7 dní
Mitsubishi Outlander PHEV: Konkurenti.
Mitsubishi Outlander PHEV: Konkurenti.
Plus 7 dní

Hlavne do mesta

Dôležitejší je však iný údaj - čisto na elektrinu zvládne Outlander v meste reálne okolo 40 kilometrov a je schopný s elektrickým pohonom ísť až 120-kilometrovou rýchlosťou. Samozrejme, úmerne s rastúcou rýchlosťou stúpa spotreba energie a skracuje sa predpokladaný dojazd.

Pokiaľ ide o efektivitu tohto auta, povedzme to takto - ak sa s denným nájazdom zmestíte do 40 až 50 kilometrov alebo auto nabíjate v práci, jazdíte naozaj s minimálnymi nákladmi. Ak potrebujete často jazdiť na dlhšie vzdialenosti, určite by sme siahli po aute s iným typom pohonu, naftové motory rozhodne zatracovať netreba.

Mitsubishi Outlander PHEV: Naše hodnotenie.
Mitsubishi Outlander PHEV: Naše hodnotenie.
Plus 7 dní

Bezpečný a pohodlný

Pokiaľ ide o jazdu, Outlander patrí ku komfortnejšie naladeným SUV, bez problémov filtruje aj väčšie nerovnosti, daňou za to sú mierne náklony v zákrutách. Vo vyšších rýchlostiach začína byť o niečo hlučnejší, než by sa dalo čakať. Mimochodom, vyššie rýchlosti, niekde nad povoleným diaľničným limitom tomuto autu jednoducho nesedia - presvedčí vás o tom pohľad na ručičku palivomera.

Interiér je pohodlný a prie­­­stranný, poňatý skôr konzervatívnejšie. Výbava testovanej verzie bola široká, zahŕňala napríklad predné aj zadné LED svetlá, predné aj zadné parkovacie senzory doplnené kamerou, vyhrievané predné sedadlá, bezkľúčový prístup, dvojzónovú klimatizáciu, prémiové audio Rockford Fosgate, no napríklad navigácia je súčasťou len vyššej výbavy InnStyle.

Nebudeme sa však na to sťažovať, pretože v najnovšom modeli Eclipse Cross už nie je v ponuke.

VIDEO Plus 7 Dní