Tip na článok
Príchod tretej generácie Century je vzácnou udalosťou: Prvá generácia sa totiž vyrábala 30 rokov, druhá len o dekádu kratšie.

Cisársky retro-luxus: Prichádza nová generácia Toyoty Century - limuzíny, v ktorej sa vozí aj japonský panovník Akihito

V Japonsku sa pred niekoľkými dňami začala oficiálne predávať tretia generácia luxusnej Toyoty Century, ktorá je oficiálnym autom cisára Akihita.

Galéria k článku (6 fotografií )
Luxusná Toyota Century
Luxusná Toyota Century
Luxusná Toyota Century

Japonský panovník sa momentálne vozí v špeciálne vyrobenom modeli Centuryv hodnote 500-tisíc dolárov. Je pravdepodobné, že onedlho vymení auto, pretože Toyota uvádza na trh novú generáciu tohto modelu .

Prvú Toyotu Century uviedli na trh v roku 1967 pri príležitosti stého výročie narodenia Sakichi Toyodu, zakladateľa spoločnosti Toyota Group. Tento model je symbolom postavenia a obľúbeným vozidlom japonskej elity aj napriek tomu, že sa v priebehu desaťročí mení len minimálne. Len pre zaujímavosť – nová generácia prichádza až 20 rokov od premiéry predchodcu. A zachováva si pritom retro vzhľad, avšak pod kapotou sú najmodernejšie technológie. Na druhú stranu – prvá generácia sa vyrábala ešte dlhšie – rovných 30 rokov.

Interiér je maximálne luxusný, nechýba pravé drevo, pracovný priestor a  sedadlá môžu byť nielen kožené, ale aj z pravej vlny.
Interiér je maximálne luxusný, nechýba pravé drevo, pracovný priestor a sedadlá môžu byť nielen kožené, ale aj z pravej vlny.
Toyta

Dvere vozidla majstri zhotovili v súlade s remeselníckym umením obdobia Heian (794-1185 nl.). Hĺbku čierneho laku Kamui dosiahli vďaka siedmim vrstvám a rôznym technikám leštenia, napríklad mokrým pieskom. Predná časť je zdobená ručne zhotoveným znakom Fénixa. Interiér doplnili prvky z pravého dreva, nechýba ani pracovný stolík, 20-reproduktorový high-endový audiosystém a polička na časopisy.

Auto poháňa hybridný systém s 5-litorvým motorom V8 s maximálnym výkonom 380 koní a krútiacim momentom 510 Nm pri 4000 obr./min. A ten už môžeme nazvať downsizingovým – nahrádza totiž pôvodný 12-valec, jediný, ktorý sa vyrábal v Japonsku.

Znak Fénixa je vyrábaný ručne.
Znak Fénixa je vyrábaný ručne.
Toyota

S osemvalcom spolupracuje elektromotor s výkonom 224 koní a krútiacim momentom 300 Nm, ktorý je k dispozícii v celkom rozsahu otáčok. Celkovo dodáva systém výkon 431 koní a používa nikel-metal hydridové batérie. Udávaná priemerná spotreba modelu Century je 7,7 l/100 km podľa japonského cyklu JC08.

Cena „japonského rolls-royceu“ začína mierne nad hranicou 150-tisíc eur, predať by sa malo asi 50 kusov mesačne.
Cena „japonského rolls-royceu“ začína mierne nad hranicou 150-tisíc eur, predať by sa malo asi 50 kusov mesačne.
Toyota

Výrobca ráta s mesačným predajom 50 kusov, pričom cena vozidla začína v prepočte na sume mierne nad hranicou 150-tisíc eur, mimo domovskej krajiny sa však zatiaľ predávať nebude.

VIDEO Plus 7 Dní