Kawasaki s modelovou radou W800 Cafe trafila do čierneho. Je to motorka zo starej školy, len s najnevyhnutnejšou výbavou, aby spĺňala moderne normy a predpisy EURO 4. 

Spočiatku sme nevedeli, čo vlastne máme od W800 Cafe očakávať. Je to moderná motorka, ktorá sa len hrá na starú školu ako väčšina dnes ponúkaných modelov, alebo je to poctivý stroj zo starej školy? Potvrdila sa tá druhá možnosť.

K málo ústupkom moderným technológiám patria LED svetlá.
K málo ústupkom moderným technológiám patria LED svetlá.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Dvojvalcový vzduchom chladený motor s objemom 773 kubických centimetrov s výkonom 35 kilowatov je osadený v dvojitom kolískovom ráme, vyzerajúcom síce rovnako ako u predchodcu, ale o poznanie tuhšom – a vďaka tomu svoju prácu plní výborne. 

Na intenzívnejšie vibrácie si síce budete musieť zvyknúť, ale motorka sa vám odvďačí nádherným zvukom a presne takými jazdnými vlastnosťami, aké podvedome od takého Cafe Racera očakávate. 

Aj keď si poviete, že ho trosku ponaháňate, tak vám to nebude mat za zlé. W800 Cafe je jednoducho motorka, ktorá sa na nič nehrá a dovolí vám aj ostrú jazdu so všetkým, čo k tomu patrí. Vďaka konštrukcii a vzduchom chladenému motoru každé pridanie nad 4500 otáčok ucítite v celom tele a hlavne v rukách, kam sa prenesú naozaj citeľné vibrácie. 

Medzi nohami zase ucítite, ako sa vám celá motorka poddáva a ochotne ide do každej zákruty. Len si musíte dávať pozor, keďže rám sa rád počas jazdy začne občas jemne vlniť. Ale to k takémuto stroju jednoducho patrí. 

Už chýbalo len mechanické počítadlo kilometrov a retro vzhľad by bol absolútne dokonalý.
Už chýbalo len mechanické počítadlo kilometrov a retro vzhľad by bol absolútne dokonalý.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Kvôli už spomínaným normám motorka prišla o zadnú bubnovú brzdu,  nahradila ju kotúčová, čo znamená, že W800 už má aj systém ABS.  Zároveň sa v prednom svetle vymenila klasická žiarovka za LED technológiu. 

Všetko potrebné si počas jazdy skontrolujete na dvojici okrúhlych ručičkových ukazovateľov. Vlastne to jediné, čo si tam viete pozrieť, je vaša aktuálna rýchlosť a otáčky. Akurát namiesto mechanického počítadla najazdených kilometrov máte pred sebou malý displej, na ktorom si viete pozrieť stav tachometra,  dáta poslednej jazdy a čas. 

Dizajnovo je W800 klasický Cafe Racer. Jediným oplastovaním sú predný štít okolo svetla s malým plexisklom, za ktorým sa skrývajú znížené športové riadidlá a kryt vzduchového filtra. 

Jediným oplastovaním je predný štít a kryt vzduchového filtra.
Jediným oplastovaním je predný štít a kryt vzduchového filtra.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Vzhľadovo je to motorka zo starej školy,  na prvý pohľad by ste si kľudne mohli myslieť, že rok jej narodenia môže byt 1979 a nie 2019. Zároveň ale má všetko, čo od modernej motorky očakávate  - LED svetlá, ABS a vstrekovanie paliva namiesto karburátora. Na druhej strane – zároveň je to vlastne všetko, teda pokiaľ ide o modernú techniku a nové technológie. 

Je to motorka ktorá vzbudí pozornosť všade kam príde a ľudia sa o vás začnú zaujímať aj keď stojíte len na červenej na semaforu v meste. 

 

Kawasaki W800 Cafe: Základné údaje

  • MOTOR : 773 ccm
  • MAX RÝCHLOSŤ : 180 km/h
  • HMOTNOSŤ : 217 kg
  • VÝŠKA SEDLA : 770 mm
  • ZÁKLADNÁ CENA : 10 595 €