Tip na článok
Luxusný: Kabriolety nie sú lacná záležitosť - my sme tento Mercedes triedy E dostali v silnej výbave, to však znamená aj šesťcifernú cenu.
Základ pritom je za
menej ako 60-tisíc eur.

AUTOTEST Haute couture: Mercedes triedy E vo vyhotovení Cabrio predstavuje vyšší štandard

Je šitý na mieru štyrom cestujúcim, ktorí si chcú vychutnať jazdu bez strechy s maximálnym komfortom.

Galéria k článku (3 fotografie )
Detail: Dizajnéri sa pohrali aj s dverami. Len pre zaujímavosť, je na nich 22 tlačidiel a jeden viacsmerový ovládač.
Interiér: Je vydarený a v testovanej farebnej kombinácii s kožou a dreveným dekorom vyzerá exkluzívne.
Displeje: Kombinácia dvoch veľkých displejov pod jedným sklom pôsobí futuristicky.

Veľkých štvormiestnych kabrioletov, v ktorých sa pohodlne odvezú aj cestujúci na zadných sedadlách, vôbec nie je veľa - a na našom trhu to platí dvojnásobne. Slováci jednoducho luxusným kabrioletom neholdujú, možno aj preto sa postupne vytratili napríklad z oficiálnej ponuky slovenského importéra Audi. Mercedes im však verí naďalej - dôkazom je kabriolet E400, ktorý sme mali možnosť vyskúšať.  Zaujímavým ho robí najmä plátenná strecha a pohon 4x4.

Tichý a komfortný

Mercedes triedy E je naozaj veľké auto ponúkajúce dostatok miesta pre štyroch pasažierov. Stačí sa pozrieť na čísla - jeho dĺžka je vyše 4,8 metra a rázvor má 2,9 metra.

Kabriolet je atraktívny najmä pre možnosť jazdy bez strechy - s tou v testovanom aute môžete manipulovať až do rýchlosti 50 km/h a úplne ju zložíte za necelých 20 sekúnd. Toho, že je plátenná, sa vôbec netreba báť - so zatiahnutou strechou máte v kabíne rovnaký akustický komfort ako s pevnou a to isté možno povedať o tepelnom komforte. Nie je to fráza - v uplynulom roku sme totiž mali možnosť s týmto autom, avšak s naftovým motorom, absolvovať prvé medzinárodné testovacie jazdy a dopracovali sme sa s ním až pod Mont Blanc, kde vtedy teplo rozhodne nebolo. Teraz sme ho konečne dostali na test v benzínovom variante a v čase, keď možno kabriolet naozaj využiť.

MERCEDES E400 CABRIO
MERCEDES E400 CABRIO
Plus 7 dní

Na ceste

Na test sme mali verziu E400 4Motion, čo v praxi znamená výkonný šesťvalcový trojliter, ktorý má pod kapotou sympatických 333 koní (245 kW) a doplnený je automatickou 9-stupňovou prevodovkou. Keďže nejde o žiaden downsizingový trojvalec extrémne citlivý na jazdný štýl a zaťaženie auta, spotreba zďaleka tak nekolíše, priemer sa nám s ľahšou nohou na plyne a s miernou prevahou okresiek darilo udržiavať mierne pod deviatimi litrami, v meste sme sa však ledva zmestili pod jedenásť.

Motor je nesmierne tichý a kultivovaný, veľmi dobre spolupracuje aj s 9-stupňovým automatom. Je to záležitosť pre fajnšmekrov - šesťvalce sú totiž vinou emisií nežiaduce, tak­že na našom trhu už bude vrcholom ponuky 300-koňový štvorvalec E350 s technológiou EQ Boost, ale bez štvorkolky.

Achillovou pätou kabrioletov je tuhosť karosérie - chýba im totiž spevňujúci B-stĺpik. V prípade testovaného Mercedesu - ak ho zbytočne neženiete do extrémov - jeho absenciu vôbec necítiť, karoséria je dostatočne pevná, v aute nepočuť žiadne pazvuky a v miernom kopci, kde sme pozdĺžne zastavili tak, že pravá polovica auta bola nižšie než ľavá, strecha dokonale zapadla.

MERCEDES E400 CABRIO: Konkurenti.
MERCEDES E400 CABRIO: Konkurenti.
Plus 7 dní

Výnimočný interiér

Ďalšou silnou stránkou auta je interiér. Nehovoríme len o exkluzívnej svetlej koži a pohodlných sedadlách, ktoré vám v chladnejšom počasí dokážu na zátylok fúkať teplý vzduch. V novom „éčku“ je mimoriadne zaujímavá prístrojová doska. Skvele na nej vyzerajú „turbínové“ klimatizačné výduchy a originálny je obrovský displej, tiahnuci sa horizontálne takmer cez dve tretiny šírky auta. V Mercedese ho postupne montujú do jedného nového modelu za druhým, dúfajme, že sa pomerne skoro „neopozerá“ ako mnohé iné príliš výrazné dizajnové prvky.

V skutočnosti taký obrovský nie je - sú totiž dva - stredový a digitálny štít pred vodičom. Oba sú „schované“ pod jedným sklom, čo vyvoláva futuristický dojem. Ale priznávame bez mučenia - podobný „megaveľký“ prístrojový panel s integrovaným infotainmentovým stredovým displejom nedávno priniesol nový Touareg. A ten sa nám páči o niečo viac - už len preto, že je čiastočne lomený a naklonený k vodičovi, takže nemáte pocit, akoby ste pred sebou mali nainštalovanú veľkú presklenú hi-tech dosku zo skejtbordu.

Zaujali nás aj dotykové plochy na volante, nahrádzajúce tlačidlá, re­spektíve otočné ovládače. Len pre zaujímavosť - sú prebraté zo smartfónov BlackBerry. Ďalšou vychytávkou sú „neviditeľné stierače“. Pri ich aktivácii prakticky nevidíte ani stopu po vode.

MERCEDES E400 CABRIO: Naše hodnotenie
MERCEDES E400 CABRIO: Naše hodnotenie
Plus 7 dní

Jazda v kabriolete triedy E je zážitok, ktorý si cestujúci vzadu môžu vychutnať maximálne do stovky, potom už turbulentné prúdenie vzduchu v kabíne - aj pri všetkých deflektoroch a spojleroch - začína byť nepríjemné.

Naopak, vpredu nemáte problém ísť bez strechy ani rýchlosťou nad povoleným diaľničným limitom. Auto má výbornú aerodynamiku a keď zatiahnete okná, zadné sedadlá prekryjete skladacím deflektorom a využijete aj ventilátory zabudované v hlavových opierkach, fúkajúce na zátylok teplý vzduch, tak jazda bude naozaj komfortná.

VIDEO Plus 7 Dní