Ak o nejakom aute napíšeme, že je „exkluzívne“, znamená to, že vyzerá dobre, je luxusne vybavené a ešte aj dobre jazdí. A tým by sme mohli tento test ukončiť, to najdôležitejšie bolo práve povedané. BMW 850i si však predsa len zaslúži o niečo viac pozornosti.

Cena a výbava

Súčasnosť praje praktickejším autám, kabriolety dnes predaje príliš nezvyšujú. Ani tie dostupnejšie, ani tie naozaj drahé. Testované auto s cenou tesne nad 150-tisíc eur patrí prirodzene do druhej skupiny.
Jeho základná cena s benzínovým osemvalcom s výkonom 390 kW (530 koní) je nižšia o necelých 20-tisíc eur. Zvýšilo ju niekoľko príplatkových prvkov, z ktorých by sme vyzdvihli najmä vynikajúci adaptívny podvozok M Professional, laserové svetlá, pokročilý jazdný asistent Professional, highendové audio Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System a špeciálne dizajnovaný interiér BMW Individual. Len týchto päť príplatkových prvkov zdvihlo cenu auta takmer o 13-tisíc eur.

Pravda je, že interiér vyzerá vynikajúco, vnímanú kvalitu umocňujú nielen použité materiály, ale aj špičkové displeje a obraz prenášaný z kamier, rovnako ako výborná čitateľnosť údajov z head-up displeja. Ďalšia vec, ktorú treba oceniť, sú perfektne tvarované sedadlá s prifukovaním bočníc, ktoré si možno dokonale prispôsobiť. V oblasti krku sú navyše doplnené vyhrievaním. Aby fungovalo efektívne, treba si dobre nastaviť hlavovú opierku. Ak by mali ešte podávače pásov, boli by dokonalé.

Svetlá: Zadné sú nízko položené a umocňujú dynamický vzhľad auta. Vpredu sú príplatkové laserové.
Svetlá: Zadné sú nízko položené a umocňujú dynamický vzhľad auta. Vpredu sú príplatkové laserové.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Plátenná strecha

Auto pôsobí impozantne a zároveň dynamicky aj zvonka, bez strechy je podľa nás oveľa vyváženejšie, než v karosárskej verzii kupé. Impozantné je aj rozmermi - jeho dĺžka je takmer 4,9 metra. Napriek tomu sú dve zadné sedadlá len núdzové, extra priestor tam nečakajte.  Aby sme nezabudli na strechu - tá je plátenná, pevné strechy sú už dnes pri kabrioletoch naozaj výnimka. Je štvorvrstvová, výborne izoluje, ak ju zatiahnete, do kabíny preniká zvuk minimálne. Navyše sa inžinieri pohrali s jej konštrukciou a spôsobom zatvárania, čo v praxi značí, že ju schováte už za 15 sekúnd a manipulovať s ňou môžete až do rýchlosti 50 km/h.

Automat: Má 8 stupňov a radí dokonale.
Automat: Má 8 stupňov a radí dokonale.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Kabriolet je pomerne ťažký, jeho pohotovostná hmotnosť je vyše dvoch ton, môžu za to hlavne výstuže, ktorými treba spevniť karosériu bez strechy. Na dynamike to však vôbec necítiť, zrýchlenie na stovku pod štyri sekundy a maximálny krútiaci moment 750 Nm sú údaje s dostatočnou výpovednou hodnotou. Silný benzínový osemvalec s výkonom 390 kW, vylepšený dvomi twin-scroll turbami a doplnený 8-stupňovým automatom pracuje famózne v celom spektre otáčok, prevodovka radí hladko a zvuk je naozaj športový.

Jazdné dojmy

Deklarovaný priemer 10 litrov je pomerne ťažké dosiahnuť. My sme jazdili prevažne mimo mesta po okreskách a diaľniciach, takmer výlučne s otvorenou strechou a na hranici povolených rýchlostných limitov, vo výsledku sa nám kombinovaná spotreba ustálila mierne nad 11 litrami. V športovom režime adaptívny M podvozok s natáčaním zadnej nápravy a pohonom 4x4 prepožičiavajú autu mimoriadnu istotu aj pri ostrejších prejazdoch zákrut, nám sa v ňom však predsa len lepšie jazdilo civilným „sightseeingovým“ spôsobom v komfortnom nastavení, to je však čisto subjektívna záležitosť. Rozdiel medzi jednotlivými jazdnými režimami je naozaj pomerne dramatický, treba vyskúšať.

Interiér: Je maximálne luxusný, ale sedenie vzadu je len núdzové.
Interiér: Je maximálne luxusný, ale sedenie vzadu je len núdzové.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Ak chcete reprezentačne vyzerajúci kabriolet, z nášho pohľadu je BMW 850i výborná voľba, navyše vám umožňuje naozaj rôzne štýly jazdy - od vyložene športového až po úplne komfortný - a v každom sa bude správať suverénne. Samozrejme, prívlastok reprezentačný sa odráža aj na jeho cene.