Na druhej strane, fajčiari robia zle predovšetkým sebe. Tu je niekoľko mýtov, ktoré ich zrejme nepresvedčia, aby s tabakom skoncovali, ale aspoň budú poznať pravdu.

Najškodlivejší na cigaretách je nikotín.

To, že kvapka nikotínu dokáže zabiť koňa, vedia asi všetci. Z jednej cigarety sa do organizmu dostáva od 0,1 do 1,8 miligramov nikotínu a ako tvrdí ruský server Pravda.ru, fajčiar by sa teda mal odporúčať na cintorín už po prvej cigarete. Nikotín napriek tomu karcinogén nie je, je to skôr narkotikum, ktoré vyvoláva závislosť. Nuž a s dymom sa do tela z cigariet dostávajú spolu s dechtom aj nebezpečné látky vyvolávajúce množstvo závažných ochorení.

Fajčiť cigary a fajku je zdravšie, lebo nevťahujete dym do pľúc

Je pravda, že cigary a fajka vyvolávajú menej zhubných ochorení pľúc, avšak vynahrádzajú si to na perách a na hrtane. Čo sa týka dechtu, cigary sú na prvom mieste.

Nechutné...
Nechutné...
Zdroj: Profimedia

 

Fajčenie upokojuje nervy a chráni človeka pred stresom

Tabakové výrobky človeka neupokojujú, len ovplyvňujú niektoré časti centrálneho nervového systému. Preto tuhý fajčiar relaxovať bez cigarety jednoducho nedokáže a dostáva sa do začarovaného kruhu: aj vznik aj koniec stresu súvisia so závislosťou na fajčení.

Fajčiari si ľahšie uchovávajú štíhlu líniu

Keby to bola pravda, nevideli by sme okolo seba toľko obéznych fajčiarov! Okrem toho, ak sa usilujete zahnať pocit hladu cigaretou, koledujete si o gastritídu a žalúdočné vredy.

Cigarety Light sú menej škodlivé než tie obyčajné

Ani to nie je pravda. Ak človek stále fajčí cigarety light, zdá sa mu, že sú príliš ľahké a nasáva vzduch do pľúc hlbšie než pri tých obyčajných. Takže okrem rakoviny pľúc mu hrozí aj nádorové ochorenia priedušiek a pľúcnych mechúrikov, alveol.

S cigaretou sa človek dokáže ľahšie sústrediť

Nie, stimulácia nervovej sústavy nikotínom vedie k utlmovaniu energetických možností mozgu. Tabak je pritom zvláštny stimulátor - pri náročnej psychickej práci človek začína fajčiť jednu cigaretu za druhou len preto, aby o túto koncentráciu neprišiel.

Prestať fajčiť tak, že budete zmenšovať dávky nikotínu, sa nedá

Ťažko, ale dá sa aj to. Ale oveľa jednoduchšie než každý deň znížiť dávku o jednu cigaretu, kým neprídete k nule, je využiť prostriedky, ktoré na tento účel slúžia. Na trhu sú napríklad žuvačky alebo náplasti, z ktorých sa vylučujú malé množstvá nikotínu a pomáhajú tak človeku odolať veľkej chuti na cigaretu najmä v prvých dňoch po tom, čo prestal fajčiť.