Test Sprintera s prívlastkom Tourer, znamenajúcim, že sa radí k osobným vozidlám, bol pre nás veľkou výzvou. A to nie v prenesenom zmysle, ale doslova. Keď sa totiž postavíte k autu, ktoré má aj so strešnou klimatizačnou jednotkou výšku približne 2,5 metra, je 5,9 metra dlhé a takmer 2,2 metra široké, ako prvé vám napadne, či na to vôbec stačí vodičské oprávnenie typu B. S prípustnou celkovou hmotnosťou na hranici 3,5 tony a deviatimi miestami v kabíne s odretými ušami áno.

Nadštandard

Testovaný maximikrobus mal komfortom a výbavou bližšie k osobným než k úžitkovým autám - a nielen cenou, ktorá sa vyšplhala na 75-tisíc, pričom v základe je tento model lacnejší skoro o 30-tisíc. Preto sme  v cenníku zapátrali, čo ju tak zvýšilo.

Interiér je komfortný, pripomína osobné auto.
Interiér je komfortný, pripomína osobné auto.
Zdroj: Martin Domček

Zistili sme, že zosilnená zadná klimatizačná jednotka stála vyše 4-tisíc, rovnako komfortná úprava sedadiel a približne po 2-tisíc išlo na automatickú prevodovku, multimediálny systém, prednú poloautomatickú klimatizáciu, sériu asistenčných systémov, zvýšenú strechu a LED svetlá s doplnkovým osvetlením - a tak by sme mohli pokračovať.

Silný 6-valec

Luxusná výbava bola zákonite kombinovaná s najsilnejším motorom v ponuke, ktorým je naftový 6-valec s výkonom tesne pod 200 koní, doplnený 7-stupňovým automatom. S autom s takouto výbavou sme jazdili s priemerom okolo 11 litrov, samozrejme, obsadeným jedným, nanajvýš dvomi pasažiermi. Manévrovanie skoro so 6-metrovým autom s rázvorom 3,6 metra nie je jednoduché, treba na to myslieť pri parkovaní aj v ostrejších zákrutách.

Sprinter bol však dokonale „okamerovaný“, dobre sme videli na každý roh auta, takže si to žiada naozaj len zvyk a zo začiatku viac sústredenia. Tvrdenie „sedíte v ňom ako v autobuse“ tentoraz nemyslíme obrazne, ale doslova, výhľad z miesta vodiča je vďaka zvýšenému posedu výborný. Prekvapivo pohodlná je aj jazda. Hoci vzhľadom na výšku auta musí byť podvozok naladený o niečo tvrdšie, pri prejazde nerovností to necítiť,  v zákrutách je auto pri bežnom jazdení stabilné a veľmi dobre ovládateľné.

MERCEDES SPRINTER TOURER
MERCEDES SPRINTER TOURER
Zdroj: Plus 7 Dní

Komfortný

K dispozícii je aj pohon 4x4 a redukčná prevodovka. S nimi by cena bola vyššia o 10-tisíc.  Dobrý dojem sme mali aj z interiéru. Samozrejme, vnímaná kvalita nie je taká ako v luxusných limuzínach, ale ako vodič máte k dispozícii komfortné sedadlo, radiť môžete aj páčkami pod multifunkčným volantom a na stredovej konzole je luxusný 10-palcový infotainmentový systém.

Aj keď zo začiatku u nás auto budilo rešpekt, po týždni sme si na jeho rozmery zvykli, z hľadiska bežného jazdenia má takmer civilné vlastnosti a je ideálny ako luxusnejšie firemné auto aj na dlhšie cesty, pretože má nielen dostatočný vnútorný a batožinový priestor, ale je aj mimoriadne pohodlný.