1. Dopĺňajte vitamín C a dbajte na čistotu rúk

Ako uvádza Úrad verejného zdravotníctva na svojej stránke obranyschopnosť organizmu, vrátane detského, možno počas chrípkovej sezóny podporiť zvýšeným príjmom vitamínov A, C, E a väčšiny vitamínov zo skupiny B – komplexu. Získate ich konzumáciou dostatočného množstva čerstvej zeleniny, ovocia a celozrnných obilnín. Najvhodnejšie je vyberať si z nej druhy bohaté najmä na vitamín C – papriku, chren, citrusové ovocie, kivi, zelené vňate, kel, kapustu. K prenosu ochorenia môže dôjsť i kontaminovanými predmetmi (držiaky v MHD, nákupné košíky, kľučky) a rukami. Počas chrípkovej sezóny je preto mimoriadne dôležité dbať na čistotu rúk, pripomínajte to neustále aj deťom. Ruky si umývajte čo najčastejšie, aj po použití jednorazovej vreckovky, a to teplou vodou a mydlom. V prípade núdze účinne pomôžu aj dezinfekčné gély na alkoholovej báze. Pri mydlení rúk nevynechajte žiadnu časť dlane, chrbát rúk, priestor medzi prstami aj za nechtami. Po dôkladnom opláchnutí použite jednorazovú utierku alebo čistý uterák.

Chrípka klope na dvere.
Chrípka klope na dvere.
Zdroj: Shutterstock