Pokiaľ si potrpíte na všetky motocyklové vychytávky modernej doby a zároveň si nedokážete predstaviť život bez svojho pohodlia, tak práve ste našli presne to, čo ste hľadali. 

Ovládateľná: Vďaka šesťvalcovému boxeru je ťažisko motorky naozaj nízko.
Ovládateľná: Vďaka šesťvalcovému boxeru je ťažisko motorky naozaj nízko.
Zdroj: Matej Jankovič

Začneme od toho najdôležitejšieho. To podľa nás je jednoznačne  šesťvalcový boxer motor s objemom 1833 kubických centimetrov s výkonom necelých 127 koní a krútiacim momentom až 170 Nm. Táto kombinácia  s ľahkosťou rozpohybuje aj  takmer štyristokilogramový stroj.

Následne je sila prenášaná 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT na kardanový hriadeľ, ktorý poháňa zadné koleso. Výhoda kardanového hriadeľa je, že je v podstate bezúdržbový. 

Predné zavesenie je na motorku riešené netradične. Tým myslíme, že zavesenie predného kolesa je úplne oddelené od riadidiel, ktoré sú zároveň posunuté viac dozadu, respektíve viac k jazdcovi.

O spojenie prednej vidlice s riadidlami sa starajú dve tiahla. Výhoda toho riešenia je, že sa vám do riadidiel neprenášajú vibrácie a otrasy z predného kolesa. Aj keď nabehnete na naozaj veľký výtlk, čo sa vám na našich cestách stane ľahko, v riadidlách to pocítite minimálne, čomu samozrejme napomáha aj plne nastaviteľný podvozok. Ten možno nastaviť podľa  zaťaženia motorky, ide to aj manuálne.

Úložné priestory: V troch kufroch je naozaj dostatok miesta.
Úložné priestory: V troch kufroch je naozaj dostatok miesta.
Zdroj: Matej Jankovič

Výbava

Ďalej pokračujme výbavou. Keď sme po prvýkrát čítali jej popis, zľakli sme sa, že sme omylom otvorili špecifikáciu niektorého z áut, ktoré tiež testujeme.  

Počnúc tempomatom, ktorý sa pomaly stáva aj vo svete motocyklov bežnou vecou, pokračujúc plne farebným grafickým displejom s GPS navigáciu a končiac bezkľúčovým štartom a dokonca zabudovaným airbagom, čo je pri motorkách úplný unikát. 

Prístrojový panel: Aj s infotainmentovým farebným displejom s navigáciou.
Prístrojový panel: Aj s infotainmentovým farebným displejom s navigáciou.
Zdroj: Matej Jankovič

Samozrejme, nechýba bluetooth, USB a dokonca aj zabudované rádio, ktoré môžete počúvať cez štvoricu reproduktorov, patriacich k výbave motorky. A ak chcete vedieť, či majú zmysel repráky na motocykli, tak tie na Goldwingu bolo v pohode počuť aj na diaľnici pri rýchlosti prevyšujúcej nás povolený limit. 

O pohodlie jazdca sa ďalej starala kožená vyhrievaná sedačka a teplo pod zadkom mohol mať aj spolujazdec, ktorý si intenzitu vyhrievania môže samostatne nastaviť  v piatich stupňoch.

Vyhrievané  sú aj rukoväte a elektronicky nastaviteľný predný štít, vďaka ktorému sa môžete buď úplne schovať pred vetrom, alebo si ho pri „sightseeingovej“ jazde necháte nižšie pre autentickejší pocit z nej.

Všetko si pamätá

Goldwing je navyše rozumný a všetky nastavenia si pamätá, takže bez obáv ho môžete vypnúť a po opätovnom naštartovaní sa predný štít vráti  do poslednej nadstavenej pozície, rovnako ako aj vyhrievanie sedadla a rukovätí riadidiel.

Pre dlhšie cesty máte k dispozícii trojicu kufrov. Dva bočné a jeden vrchný, ktorý je zároveň aj opierkou spolujazdca. Všetky tri sa otvárajú elektricky pomocou tlačidla.

Avšak mame k ním aj jedno ale. Bočné kufre sa otvárajú do strán. To znamená, že pri otvorení sa vám z nich všetko vysype na zem. Máte však aj vrchný – a tam sa v pohode zmestia dve integrálne prilby. 

Vyhrievanie sedadla: Nastavuje si ho v piatich stupňoch sám spolujazdec takýmto otočným ovládačom.
Vyhrievanie sedadla: Nastavuje si ho v piatich stupňoch sám spolujazdec takýmto otočným ovládačom.
Zdroj: Matej Jankovič

Pri takto veľkom, nápadnom a vysoko nadštandardne vybavenom motocykli je isté, že budete stredobodom pozornosti na každom parkovisku a pri každom zastavení. Najmä pri parkovaní sa zíde aj spiatočka. Lebo povedzme si pravdu, otočiť sa, prípadne pokúsiť sa vytlačiť skoro 400 kilogramov ťažkú motorku do kopca je skoro nemožné. 

Zo začiatku sme sa báli hlavného stojanu a dávali sme ho na neho dvaja. Ale pri troche cviku sa nám to podarilo aj sólo. 

Drahý a luxusný stroj

Goldwing je a aj bude veľká, luxusná a rešpekt vzbudzujúca motorka, ktorá je aj napriek svojej váhe rýchla a agilná, takže občas si jej rozmery uvedomíte až keď sa vám nechtiac začnú stúpačky šúchať o asfalt. 

Aj napriek veľkej hmotnosti sa tento drahý a luxusný stroj s cenovkou na úrovni auta strednej triedy dokáže bez problému ponaháňať s omnoho ľahšími a agilnejšími motorkami. 

Honda Goldwing – Základné technické údaje

  • Motor: V6, 1883 kubických centimetrov
  • Prevodovka: automat, 7 stupňov
  • Hmotnosť:  379 kg
  • Max. rýchlosť: 190 km/h
  • Výška sedla: 745 mm
  • Základná cena: 33 900 eur